تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 83793
زیست آنلاین: بر اساس یک مطالعه جدید، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، خطر ناباروری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
آلودگی هوا خطر ناباروری را افزایش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، یک مطالعه بر روی 18 هزار زوج در چین نشان داد خطر ناباروری در کسانی که در مواجهه با سطح بالاتر از سطح متوسط آلودگی ذرات ریز قرار دارند، 20 درصد بیشتر است. ناباروری، باردار نشدن در طی یک سال تلاش تعریف می شود.

طبق گفته نویسندگان این تحقیق، علت ناباروری 30 درصد از زوجین نابارور در این مطالعه نامشخص است. سن، وزن و استعمال دخانیات از عوامل شناخته شده هستند که در هیچکدام از این زوج ها مشاهده نشد.

 

دانشمندان می گویند که این مطالعه به دانشمندان امکان تعیین چگونگی آسیب رساندن آلودگی هوا به باروری را نمی دهد اما دانشمندان می گویند که ذرات آلودگی باعث ایجاد التهاب در بدن می شوند که می تواند به تخمک و تولید اسپرم آسیب برساند.

مطالعه اخیر دیگری که بر روی 600 زن مراجعه کننده به کلینیک ناباروری در ایالات متحده انجام شد، نشان داد که افزایش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با تعداد کمتر تخمک بالغ در تخمدان ها مرتبط است.

ناباروری، میلیون ها زوج در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است، اما تحقیقات نسبتاً کمی در مورد تأثیر آلودگی هوا انجام شده است. با این حال، پیش از این مشخص شده است که هوای آلوده خطرات دیگر، از جمله تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد.

سطح معمول دی اکسید نیتروژن به همان اندازه ای که سیگار کشیدن باعث افزایش سقط جنین می شود، بد است و ذرات آلودگی در جفت جنین مشاهده شده است.

منبع: Gurdian

https://zistonline.com/vdcjtaeo.uqethzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما