تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 83789
زیست آنلاین: اولین خانه های انگلیس که مجهز به دیگهای بخار و اجاق گازهایی هستند که به جای گاز، از هیدروژن استفاده می کنند، تا آوریل در Gateshead ساخته می شوند.
ساخت خانه های هیدروژنی در آینده ای نزدیک در انگلستان
به گزارش زیست آنلاین، خانه های نیمه مستقل در شمال شرقی بر اساس یک طرح جدید دولت، برای گرم کردن و پخت و پز، بطور 100 درصد از هیدروژن در وسایل خانگی از جمله دیگهای بخار و اجاق استفاده خواهند کرد.

دولت انگلستان امیدوار است که به عنوان بخشی از برنامه خود برای کاهش انتشار کربن از خانه های این کشور و تبدیل شدن به یک کشور کربن صفر خالص تا سال 2050 ، محله های هیدروژنی و حتی شهرک هیدروژنی را در پایان دهه ایجاد کند.

آن ماری ترولیان، وزیر انرژی انگلستان گفت که این دو خانه به شما نشان می دهد که چگونه هیدروژن کم کربن می تواند روش تأمین انرژی خانه های ما را دگرگون کند.

استفاده از گاز برای گرمایش و پخت و پز، حدود 30 درصد از انتشار گازهای گلخانه های انگلیس را بر عهده دارد، اما سوزاندن هیدروژن عاری از انتشار است و می تواند نقش مهمی در کمک به انگلیس برای رسیدن به اهداف آب و هوایی خود از طریق مخلوط کردن با منابع موجود گاز یا جایگزینی کامل با آن داشته باشد.

انتظار می رود دولت به زودی جزئیات برنامه برای استفاده از هیدروژن در آینده را که حتی می تواند برای کاهش انتشار از صنایع سنگین و حمل و نقل نیز استفاده شود، مشخص کند.

برخی اما معتقدند استفاده از اجاق های برقی و پمپ های حرارتی ایمن تر و کارآمدتر از هیدروژن است.

خانه های Gateshead  به جای استفاده از شبکه گاز محلی، از مخازن هیدروژن در محل استفاده خواهد کرد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdceof8v.jh8xvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما