تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 83788
زیست آنلاین: برخی از تأثیرات آب و هوایی یک فروشگاه مواد غذایی کاملاً واضح است، مانند سوختی که برای رسیدن به آنجا لازم است و برقی که چراغ های آن را روشن نگه می دارد و تسمه نقاله ها را به حرکت در می آورد، اما گازهای نامرئی از یخچال بستنی های مورد علاقه شما وارد اتمسفر می شود.
یخچال های فروشگاه ها، تهدید نامرئی برای آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، تقریباً در هر سوپرمارکت در آمریکا، شبکه ای از لوله ها، مبردهای فشرده را حمل می کنند که کالاهای فاسدشدنی را خنک نگه می دارد. بیشتر این مواد شیمیایی، هیدروفلوروکربن ها هستند. گازهای گلخانه ای هزاران برابر قوی تر از دی اکسید کربن که اغلب از طریق ترک ها یا سیستم هایی که به درستی نصب نشده اند، نشت کرده و اتمسفر را آلوده می کنند.

دولت بایدن در تلاش گسترده خود برای مهار آلاینده های آب و هوایی، حذف این مواد شیمیایی از یخچال های کشور را کم اهمیت می داند.

طبق قانون "نوآوری و ساخت" که در دسامبر تصویب شد، آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور باید تولید و واردات این گازهای گلخانه ای مخرب را تا 15 سال آینده، 85 درصد کاهش دهد.

تبرید تجاری، که شامل فروشگاه های مواد غذایی و همچنین رستوران ها و فرآوری مواد غذایی می شود، عامل حدود 28 درصد از کل انتشار هیدروفلوروکربن در ایالات متحده هستند. تهویه مطبوع برای ساختمانهای تجاری و منازل، بین 40 تا 60 درصد از انتشار این گاز مخرب را تشکیل می دهند.

براساس اطلاعات جدید منتشر شده، میزان انتشار هیدروفلوروکربن در ایالات متحده بین سال های 2018 و 2019 ، 4 میلیون تن افزایش یافت. طبق گزارش EPA ، 38 هزار سوپرمارکت در ایالات متحده سالانه هزاران پوند هیدروفلوروکربن استفاده می کنند که هر فروشگاه دارای تأثیر آب و هوایی معادل 300 اتومبیل است. روی هم رفته، معادل 49 میلیارد پوند زغال سنگ در هر سال سوزانده می شود.

منبع: washingtonpost

https://zistonline.com/vdcdj50j.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما