تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 83786
در مراسم بزرگداشت سالگرد کنوانسیون رامسر مطرح شد؛

اتمام تدوین برنامه مدیریت جامع ۱۹ تالاب کشور

معاون محیط دریایی و امور تالاب های سازمان محیط زیست با اشاره به اتمام تدوین برنامه مدیریت جامع ۱۹ تالاب، تصریح کرد: برنامه مدیریت جامع ۱۵ تالاب دیگر نیز درحال نهایی شدن است.
اتمام تدوین برنامه مدیریت جامع ۱۹ تالاب کشور
به گزارش زیست آنلاین، احمدرضا لاهیجان زاده، در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر با تاکید بر اینکه تالاب‌ها اعجاز خداوند بر روی کره زمین است، گفت: کنوانسیون رامسر، اولین معاهده بین المللی دنیا در حفظ محیط زیست است و از طرف دیگر، این کنوانسیون بزرگترین شبکه مناطق حفاظت شده دنیا است و هم زمان ۱۷۱ کشور متعهد شدند که ۲۴۰۰ تالاب را به مساحت ۲۵۰ میلیون هکتار حفاظت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ تالاب ایران در کنوانسیون رامسر ثبت شده است، به پیگیری ثبت هشت تالاب دیگر تاکید کرد وافزود: ۱۴۰ تالاب به مساحت سه میلیون هکتار را قانونمند کردیم.

لاهیجان زاده با اشاره به اتمام تدوین برنامه مدیریت جامع ۱۹ تالاب، تصریح کرد: برنامه مدیریت جامع ۱۵ تالاب دیگر نیز درحال نهایی شدن است.

وی همچنین با اشاره به حفاظت قرق به عنوان کم هزینه ترین و موثرترین کارها، گفت: حفاظت قرق ۲۸۱ هزار هکتار صورت گرفته است و از توسعه کشاورزی به سمت محدوده تالابی ممانعت کردیم؛ عملیات لایروبی برای انتقال آب به تالاب‌ها، نهال کاری و…، را نیز در دستور کار قرار دادیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: درست است که نزول رحمت الهی شرط اول حیات تالاب است اما با کارهایی که انجام دادیم، آب را به سمت تالاب‌ها هدایت کردیم./مهر

https://zistonline.com/vdcb0zbw.rhbfwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما