تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 83785
رییس شورای شهر اراک گفت: دادستانی نسبت به امضای ۵ هزار نفر از شهروندان اراکی و شکایت از نیروگاه به دلیل مصرف مازوت بی توجهی کرده است.
به گزارش زیست آنلاین، مرتضی سورانه ۲۷ بهمن ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک اظهار کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوای شهر و مصرف مازوت توسط نیروگاه شازند، اراک همچنان وضعیت هوای مناسبی ندارد.

وی تصریح کرد: در اصفهان اجازه استفاده از مازوت داده نشد، اما چرا باید در اراک که نیروگاه در نزدیکی شهر قرار دارد اجازه سوزانده شدن مازوت داده شود؟

سورانه با بیان اینکه متاسفانه ظاهرا برخی مسئولان گوش های خود را در مقابل اعتراضات نسبت به وضعیت آلوده هوای شهر اراک گرفته اند، تاکید کرد: با وجود امضای بیش از ۵ هزار شهروند و شکایت از نیروگاه شازند به دلیل مصرف سوخت مازوت، دادستان اراک نسبت به این شکواییه توجهی نداشته است.

در این جلسه محمد حسین فدایی عضو شورا نیز گفت: اراک تنها شهری است که از نظر هوا، آب و خاک آلوده است و این آلودگی فقط به هوا خلاصه نشده و هنوز علت بروز برخی بیماری های خاص در اراک نیز اعلام نشده است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ برای اولین بار احکام زیست محیطی و هوای پاک دیده شده است و در اختیار قرار دادن مکان های لازم برای استقرار ایستگاه های پایش هوای اراک کوچکترین کاری است که شهرداری می تواند در این حوزه به انجام برساند. قطعا باید همکاری لازم از سوی مدیریت شهری در این راستا صورت گیرد.

سرپرست شهرداری اراک در این جلسه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده طی هفته گذشته ارائه کرد و گفت: با برگزاری جلسات پیگیری با قرارگاه خاتم الانبیا، پروژه بلوار شهید آنجفی به زودی آغاز می شود، در میدان امام خمینی(ره) عملیات جابجایی درختان انجام شده است که پس از تایید طرح نهایی توسط شورای ترافیک کار اجرایی آغاز می شود.

سعید بیاتیان افزود: طرح تهیه شده ویژه پروژه گردشگری گردو با وضعیت موجود به ویژه در حوزه رودخانه مغایرت دارد، چرا که اگر طرح اجرا شود نیاز به جابجایی رودخانه است که این امر ممکن نیست، به همین دلیل، وضعیت موجود در اولویت کار قرار گرفت، ماشین آلات قرارگاه در منطقه ظرف یکی دو روز آینده فعال می شوند، با اداره کل راه و شهرسازی مکاتبه شده تا اراضی با کاربری عمومی و فضای سبز رایگان به شهرداری داده شود و اراضی با کاربری گردشگری نیز طبق فرآیند قانونی به شهرداری و سرمایه گذار ارائه شود.

وی با اشاره به آغاز پروژه تراش آسفالت و بازسازی در شهر اراک، گفت: کار بازسازی از میدان امام خمینی(ره) از روز گذشته آغاز شده است، ۶ اکیپ لکه گیری در ۶ منطقه با اولویت بافت فرسوده و مناطق حاشیه ای نیز در حال فعالیت هستند.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به جلسات هفته گذشته با مدیران شرکت توزیع نیروی برق، از بهره برداری پل هوایی کوی کوثر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وضعیت مالی و ساماندهی شهرداری در حال انجام است، تمامی مطالبات از جمله مطالبات پیمانکاران، رسانه ها و ... تا ۲۰ اسفندماه باید تعیین تکلیف شود و برنامه داریم تا پنجم اسفندماه پاداش و تا ۲۵ اسفندماه حقوق پرسنل پرداخت شود.

وی افزود: در حوزه وضعیت پرسنلی و قراردادها وضعیت بغرنجی در شهرداری حاکم است که بازنگری کلی نیاز دارد، جلساتی خواهیم داشت تا وضعیت پرسنلی و نیروهای حجمی، مستخدم و موقت ساماندهی شود، همچنین موضوع پاداش و سنوات بازنشستگان نیز پیگیری شد و با مکاتبه با تهران موضوع در دست بررسی و حل است.

بیاتیان با بیان اینکه برای ۱۳ رجب فضاسازی شهری به صورت ویژه در مناطق حاشیه نشین مدنظر است، افزود: رنگ آمیزی جداول در دستور کار است، چرا که در دو سه سال اخیر رنگ امیزی نشده بودند و کار از دهم اسفندماه در سطح شهر با رنگ آمیزیت جداول، خطوط خیابان و تابلوها آغاز می شود، خرید المان های نوروزی نیز از دیروز آغاز شده است و رویکرد خاصی برای این امر برای نوروز ۱۴۰۰ مدنظر است.

وی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای شهر اراک بیان کرد: شورای شهر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب برای محوطه سازی اختصاص داده بود که یک ریال هزینه نشده است و برنامه داریم تا پایان سال اقداماتی در این راستا انجام شود.

سرپرست شهرداری اراک اضافه کرد: تعدادی از شهدای مدافع حرم از اتباع خارجی هستند که خانواده آنها در وضعیت معیشتی بسیار بد قرار دارند، در شهرهای دیگر، شورای شهر به نوعی مشکلات معیشتی و مسکن این خانواده ها را حل کرده است، در اراک تعداد این خانواده ها به شش خانواده می رسد و می توان با توجه به وضعیت نامناسب آنها با نظر مثبت شورا اقدامی را به انجام رساند.

وی با اشاره به وضعیت ساماندهی کشتارگاه صنعتی و واگذاری آن به بخش خصوصی و عرضه گوشت به شکل بسته بندی، افزود: در مسئله میوه و تره بار، اراک تنها شهری است که میدان در اختیار شهرداری ندارد که گاها در این رابطه اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد، میوه در اراک گرانتر است و راننده تمایلی به حضور در میدان ندارد. در این راستا ۶ نفر به عنوان هیات امنا انتخاب شدند و قراردادی برای نگهداری میدان بین شهرداری و هیات امنا منعقد می شود که این امر به قیمت گذاری واحد در میدان می انجامد و فروش بار بوسیله وانت بارهای سطح شهر نیز تحت کنترل قرار می گیرد.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به تصمیم شهرداری برای ایجاد ۴ مرکز میوه و تره بار در سطح شهر، افزود: یکی از میادین میوه و تره و بار انتهای خیابان جهانگیری را شهرداری احداث خواهد کرد و سه میدان دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد تا در چهار نقطه شهر عرضه مناسب انجام گیرد و حتی امکان عرضه مواد پروتئینی نیز وجود دارد.

به گزاش ایسنا، در این جلسه نامه چهار سمن زیست محیطی شهر اراک در خصوص دعوت و پاسخگویی استاندار مرکزی در مورد وضعیت آلودگی هوای شهر اراک در صحن شورا با حضور تمامی خبرنگاران قرائت شد.

در این جلسه نامه های واصله مطرح و موارد لازم به تصویب اعضای شورا رسید.

https://zistonline.com/vdcam0na.49nea15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما