تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 83784
زیست آنلاین: کشف تصادفی ارگانیسم های دریایی روی تخته سنگی در کف دریا در عمق 900 متری قفسه یخ قطب جنوب، دانشمندان را واداشته تا در مورد محدودیت های زندگی روی زمین تجدید نظر کنند.
کشف جدید حیات در زیر آب های قطب جنوب
به گزارش زیست آنلاین، محققان پس از غرق شدن یک گمانه در تقریباً یک کیلومتری قفسه یخ Filchner-Ronne در جنوب شرقی دریای ودل، که برای نمونه گیری از رسوبات دریا حفر شده بود، سنگ حامل حیات را کشف کردند.

در حالی که این تخته سنگ، شانس دستیابی به نمونه را از بین برده بود، دوربین فیلمبرداری که از طریق حفره به پایین فرستاده شده بود، اولین تصاویر موجودات زنده را که در زیر قفسه یخی به یک صخره گیر کرده بودند، ضبط کرد.

دکتر هو گریفیتس، زیست شناس دریایی گفت: در طول یک میلیون سال هرگز به دنبال این نوع زندگی نبوده ایم، زیرا فکر نمی کردیم که در آنجا حیات باشد. "

قفسه های یخ زمانی تشکیل می شوند که آب یخ زده از داخل قاره به ساحل سرازیر شده و به سمت دریای اطراف شناور شود.

در حالی که پیش از این در بررسی زندگی دریایی قطب جنوب برخی ارگانیسم های کوچک متحرک، مانند ماهی، کرم، عروس دریایی و کریل در زیر قفسه های یخ پیدا شده بود، هرگز فیلترهای تغذیه شونده ثابت یافت نشده بود که با خوردن مواد غذایی که به سمت پایین می ریزند، زنده می مانند.

عکس ها و تصاویر ویدئویی این تخته سنگ نشان می دهد که بر روی آن حداقل دو نوع اسفنج زندگی می کنند، که یکی از آنها دارای ساقه بلند است.

این تخته سنگ جدا شده 500 متر زیر پایه قفسه یخ قرار دارد و فاصله آن از نزدیکترین آب های آزاد، 260 کیلومتر است.

به نظر می رسد که به دلیل جریان های شدید در منطقه، غذایی که آنها می خورند که به احتمال زیاد پلانکتون مرده است، قبل از رسیدن به آن ها، مسافت 370 تا 930 مایل را طی می کند.

جزئیات این کشف در مجله Frontiers in Marine Science منتشر شده است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjxaeo.uqetozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما