تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 83773
زیست آنلاین: کارشناسان هواشناسی می گویند پیش بینی های هواشناسی می توانند ابزاری مهم برای حفاظت از محیط زیست باشند.
پیش بینی آب و هوا می تواند از حیوانات نیز محافظت کند
به گزارش زیست آنلاین، وقتی رخداد آب و هوایی شدیدی در راه است، انتظار داریم که پیش بینی های هواشناسی به ما هشدار مناسب بدهند. چه هشدار برای باران شدید و سیل ناشی از آن باشد، چه نقشه ای که مسیر احتمالی طوفان ها را نشان می دهد یا پیش بینی آب و هوای خشک و خطر آتش سوزی. پیش بینی های هواشناسی امروزه به مردم فرصت می دهد تا آماده شوند. اما این فقط مردم نیستند که می توانند از پیشرفت ها در پیش بینی هوا بهره مند شوند. حیوانات نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

ویکتوریا بولت، کارشناس هواشناسی دانشگاه ردینگ معتقد است که پیش بینی های هواشناسی می توانند ابزار مهمی برای حفاظت باشند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال، دمای شن و ماسه ای که یک لاک پشت دریایی تخم های خود را در آن می گذارد بسیار مهم است. اگر دما بیش از حد گرم شود لاک پشت های در حال رشد در داخل تخم می میرند.

اگر پیش بینی آب و هوا نشان دهد که در محل لانه سازی لاک پشت ها، درجه حرارت بسیار بالا خواهد بود، متخصصان حفاظت از محیط زیست می توانند با نصب سایه بان های موقت بر روی لانه ها، یا با حفاری لانه ها و عمل آوری مصنوعی تخمها در دمای مناسب، اقدامات اولیه را برای جلوگیری از تلفات انجام دهند.

اگرچه این نوع اقدامات مبتنی بر پیش بینی، مانع از آب و هوای شدید نمی شود، اما حداقل می تواند آسیب های آن را کاهش دهد و در شرایطی که وضعیت اضطراری آب و هوا چالش های بیشتری را به وجود می آورد، اقدامات زودهنگام ما از اهمیت بیشتری برخوردارند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdchxqn6.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما