تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 83772

کاشت گسترده درخت در انگلستان

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: انگلستان در کشاکش سرمای زمستان است اما در یك دهكده در حاشیه یوركشایر دالز، یک گروه اقلیمی محلی مشغول درختکاری هستند.
کاشت گسترده درخت در انگلستان
به گزارش زیست آنلاین، برنامه ها برای کاشت صدها درخت در زمین های اطراف نیوتن-ل-ویلوز ، در ونسلی دیل، در تلاش برای مقابله با بحران آب و هوا در جریان است. به گفته دانشمندان، کاشت میلیاردها درخت در سراسر جهان یکی از بهترین و ارزانترین روشهای خارج کردن دی اکسید کربن از جو است.

باب سامپسون، مشاور سابق برنامه ریزی کاربری اراضی وزارت کشاورزی انگلستان و عضو این گروه اقلیمی، در نامه ای به صاحبان زمین های محلی، از آن ها خواسته است که اجازه بدهند که در زمین هایشان درخت کاشته شود. هفت نفر تاکنون  موافقت کرده اند و وی اکنون در حال جذب روستاییان برای حمایت مالی و کاشت درختان است.

وی گفت: ما درختانی از جمله بلوط، چنار و توس خواهیم کاشت که متناسب با منطقه است و از نظر چشم انداز و حیات وحش، هم برای آب و هوا و هم برای محیط زیست سودمند خواهد بود.

این تنها گروهی نیست که در طول همه گیری کرونا برای مقابله با بحران آب و هوا در آماده می شود. از زمان اولین محدودیت ها، تعداد افرادی که در پروژه های با هدف بهبود محیط زیست محلی مشارکت می کنند، افزایش یافته است.

انجمن باغبانی سلطنتی از مردم دعوت کرده است به یاد کسانی که جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند، درخت بکارند. تاکنون پانصد درخت کاشته شده است و این انجمن نقشه ای را به صورت آنلاین ایجاد کرده است تا مکان آنها را ردیابی کند.

یکی از کارشناسان این انجمن در مورد اینکه این حرکت ادامه دار خواهد بود گفت: این، مثل یک بیداری است. این چیزی نیست که شما را ترک کند. این بخشی از زندگی شما می شود.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcgxu97.ak9wu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما