تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 83766

اثرات تغییرات اقلیمی بر آلرژی

ترجمه از فایزه فلاحتی
زیست آنلاین: آلرژی فقط یک مزاحمت فصلی عطسه آور نیست. تب یونجه به عنوان یک واکنش آلرژیک به گرده افشانی گل ها، پیامدهای عمده ای بر سلامتی و اقتصاد دارد. این بیماری آسم را تشدید و سیستم دفاعی بدن را در برابر ویروس های تنفسی ضعیف می کند.
اثرات تغییرات اقلیمی بر آلرژی
به گزارش زیست آنلاین، یک تحقیق جدید نشان داد تغییرات اقلیمی باعث بدتر شدن فصل گرده افشانی در ایالات متحده و کانادا شده است و فصول گرده افشانی در حال طولانی تر و شدیدتر شدن هستند.

به گفته نویسندگان، مدت زمانی که مردم در آمریکای شمالی در معرض گرده قرار دارند و همچنین میزان گرده در دهه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

محققان معیارهای مختلف گرده افشانی را بین سالهای 1990 تا 2018 از 60 ایستگاه نظارتی در سراسر آمریکای شمالی بررسی کردند. آن ها دریافتند که فصول گرده تا بیست روز زودتر شروع شده و تا هشت روز بیشتر طول می کشد.

در این مطالعه عوامل مختلفی از جمله تغییرات دما، بارندگی، روزهای یخبندان و غلظت دی اکسید کربن مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که افزایش میانگین دمای سالانه قوی ترین عامل است. محققان همچنین با استفاده از مدل های کامپیوتری آب و هوای زمین، محاسبه کردند که تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت انسان تا چه اندازه غلظت گرده را افزایش داده و فصول گرده را طولانی تر کرده است.

بین سالهای 1990 وتا 2018، غلظت گرده ها 20.9 درصد افزایش داشته است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، حدود 19.2 میلیون بزرگسال در این کشور به تب یونجه مبتلا شدند، که یک واکنش آلرژیک به گرده ها، که یک پودر کوچک از گیاهان است و می تواند با چشم، بینی، دهان و گلو شما تماس پیدا کند، است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcjmaeo.uqetmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما