تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 83764

ممنوعیت استفاده از گلیفوزات در آلمان

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: در پیش نویس قانونی که روز چهارشنبه توسط هیئت دولت این کشور تصویب شد، کشاورزان در آلمان مجبورند برای حفظ زیستگاه های پاک حشرات، به تدریج استفاده از گلیفوزات را کاهش دهند، چرا که از سال 2024 استفاده از آن ممنوع خواهد بود.
به گزارش زیست آنلاین، اسونا اسچول، وزیر محیط زیست آلمان در بیانیه ای اعلام کرد: ممنوعیت گلیفوزات نزدیک است. محافظان محیط زیست مدتهاست که درباره این موضوع کار می کنند. گلیفوزات هر آنچه سبز است را می کشد و اساس حشرات برای زندگی را از بین می برد.

کشاورزان از این قانون انتقاد کرده و می گویند که این قانون معیشت مزارع خانوادگی را در معرض خطر قرار می دهد و تاثیر ممنوعیت ها در پرورش تنوع زیستی نسبت به همکاری بین کشاورزان و حافظان محیط زیست کمتر است.

گلیفوزات، برای اولین بار توسطBayer’s Monsanto  با نام تجاری Roundup تولید شد و از زمانی که سازمان بهداشت جهانی در سال 2015 به این نتیجه رسید که این ماده شیمیایی احتمالاً باعث سرطان می شود، بحث های زیای در مورد ایمنی آن شکل گرفته است.

طبق پیش نویس یک قانون در آلمان، استفاده از علف کش ها و حشره کش هایی که می توانند به زنبورهای عسل آسیب برسانند، در مناطق خاصی ممنوع خواهد شد. علاوه بر این، نصب نوع خاصی از چراغ ها برای کاهش آلودگی نور، ممنوع خواهد بود.

یواخیم روکوئید، رئیس انجمن کشاورزان آلمان، با بیان اینکه این قانون پیشنهادی راهی نامناسب برای دستیابی به حفاظت بیشتر از محیط زیست است، افزود: مشارکت بین کشاورزی و حفاظت، با اهداف، اقدامات و مشوق های مشترک، امیدوار کننده تر خواهد بود."

این قانون باید توسط مجلس عوام بوندستاگ و مجلس بالا بوندسرات که منافع 16 دولت منطقه ای در آلمان را نمایندگی می کنند، تصویب شود. روندی که معمولاً چندین ماه طول می کشد.

منبع: rueters

https://zistonline.com/vdchkqn6.23nx-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما