تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 83763
زیست آنلاین: براساس تحقیقاتی که اخیرا منتشر شد، تعهداتی که کشورها به عنوان بخشی از توافقنامه پاریس 2015 به منظور کاهش تولید گازهای گلخانه ای داده اند، بسیار ناکافی است و برای جلوگیری از اثرات فاجعه بار تغییرات آب و هوایی، کشورها باید تقریبا اهداف خود را برای قطع انتشار گازهای گلخانه ای دو برابر کند.
اهداف اقلیمی کشورها برای مقابله با گرمایش زمین کافی نیست
به گزارش زیست آنلاین، این مطالعه نشان داد که حتی اگر کشورها به تعهدات فعلی خود عمل کنند، فقط حدود 5 درصد شانس وجود دارد که گرمایش زمین پایین تر از 2 درجه سانتیگراد بیش از دمای قبل از صنعتی شدن محدود شود. که هدف اصلی این توافق بین المللی است.

دانشمندان محاسبه کردند که برای قرار دادن جهان در مسیر پایدارتر ، میزان انتشار گازهای گلخانه ای باید به طور مداوم، سالانه حدود 1.8 درصد کاهش یابد.

این میزان كاهش انتشار، تقریباً 80 درصد بیشتر از آنچه کشورها در قرارداد پاریس متعهد شده اند، می باشد.

از بسیاری جهات، رقابت برای کاهش سرعت گرم شدن زمین، یک مسئله ریاضی ترسناک است. بدون احتساب سال ۲۰۲۰، که تحت تاثیر کرونا بود، میزان انتشار گازهای گلخانه ای طی یک دهه گذشته به طور متوسط سالانه حدود 1.4 درصد افزایش یافته است.

در سال 2019 ، جهان با 59 میلیارد تن انتشار معادل دی اکسید کربن، بالاترین میزان انتشار را تاکنون ثبت کرد، طبقه بندی ای که نه تنها شامل دی اکسید کربن، بلکه شامل متان و سایر عوامل گرم کننده آب و هوا نیز می شود. دانشمندان می گویند، اگر این روند بدون وقفه ادامه یابد، جهان از دهه آینده، از آستانه های نگران کننده آب و هوا عبور می کند.

با تعهداتی كه كشورها داده اند، دمای جهان تا پایان قرن، 2.6 درجه سانتیگراد گرم می شود. اما با روند کنونی، این رقم به 2.9 درجه سانتیگراد نزدیک تر است.

در هر دو حالت، دانشمندان می گویند انسان مجبور می شود با حوادث شدید آب و هوایی، امواج گرما و آتش سوزی های فلج کننده و سیلاب های فاجعه آمیز مقابله کند که می تواند برخی از جوامع ساحلی را غیرقابل سکونت کند.

منبع: washingtonpost

https://zistonline.com/vdcgwu97.ak9w34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما