تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 83762
زیست آنلاین: بر اساس یک مطالعه که در مجله تحقیقات زیست محیطی منتشر شده است، آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی عامل یک پنجم از مرگ های زودرس در جهان است.
آلودگی  ناشی از سوخت های فسیلی عامل یک پنجم از مرگ های زودرس است
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس یک مطالعه که در مجله تحقیقات زیست محیطی منتشر شده است، آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی عامل یک پنجم از مرگ های زودرس در جهان است، که نشان می دهد تأثیرات سوختن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی بر روی سلامتی ممکن است بسیار بیشتر از تصورات گذشته باشد.

مناطقی از چین، هند، اروپا و شمال شرقی ایالات متحده از جمله مناطق آسیب دیده هستند که سالانه 8.7 میلیون نفر بر اثر سوخت های فسیلی جان خود را از دست دادند.

تحقیقات جدید، بیشترین ارزیابی را در مورد مرگ زودرس در اثر آلودگی هوای ناشی از سوخت های فسیلی انجام داده است.

تحقیق دیگری که در سال 2017 انجام شد، تعداد مرگ و میر سالانه ناشی از ذرات معلق در هوا از جمله گرد و غبار و دود ناشی از سوختگی های کشاورزی و آتش سوزی را 4.2 میلیون نفر برآورد کرد.

در این تحقیق تلاش شده بود بر اساس داده های ماهواره ای و مشاهدات زمینی آلودگی ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی از سایر منابع ذرات مضر، مانند آتش سوزی یا گرد و غبار تشخیص داده شود.

یک تیم متشکل از سه دانشگاه انگلیسی و دانشگاه هاروارد سعی کردند با استفاده از یک مدل با وضوح بالا این مشکل را برطرف کنند تا نشانه واضح تری از انواع آلاینده ها که مردم در یک منطقه خاص تنفس می کردند، بدهند.

با افزایش نگرانی در مورد نقشی که سوزاندن سوخت های فسیلی در ایجاد تغییرات آب و هوایی ایفا می کند، نویسندگان اظهار امیدواری کردند که این مطالعه براساس داده های سال 2018، انگیزه بیشتری برای سرعت بخشیدن به تغییر مسیر به سمت انرژی پاک تر برای دولت ها فراهم کند.

جول شوارتز، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: ما امیدواریم که با کمی سازی پیامدهای حاصل از احتراق سوخت های فسیلی بر سلامتی، بتوانیم پیام واضحی را به سیاستگذاران و سهامداران در مورد مزایای حرکت به سمت منابع انرژی جایگزین و پاک ارسال کنیم.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcf0edc.w6dmvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما