تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 83760
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی ایران به ۳۰ هزار مگاوات رسیده است، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها عملا ۱۰ هزار مگاوات برق کشور از طریق بخار واحد‌های سیکل‌ترکیبی و بدون مصرف سوخت اضافه تولید می‌شود.
ظرفیت نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی ایران به ۳۰ هزار مگاوات رسید
به گزارش زیست آنلاین، "همایون حائری" در مراسم افتتاح نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبلان با تاکید بر اینکه این واحد ۱۶۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: این مجموعه هم اکنون دارای ۶ واحد گازی به ظرفیت ۹۶۰ مگاوات است که امروز اولین واحد بخار آن با استفاده از ظرفیت بند ۱۹ قانون بودجه سال ۹۲ به اتمام رسیده و به شبکه برق کشور متصل خواهد شد.

وی مکانیزم بازگشت سرمایه این واحد را از محل سوخت صرفه‌جویی عنوان کرد و افزود: این نیروگاه ضمن تامین نیاز‌های برق منطقه و به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، موجب افزایش راندمان نیروگاه‌ها از طریق تبدیل واحد‌های گازی به سیکل‌ترکیبی خواهد شد.

حائری با تاکید بر اینکه افتتاح این واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: سال آینده با افتتاح واحد‌های دوم و سوم بخار این نیروگاه، ظرفیت کل این نیروگاه به یک هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: این پروژه ششمین واحد بخاری است که در سال جاری افتتاح می‌شود و با بهره‌برداری از آن ظرفیت نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی ایران به ۳۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با افتتاح این پروژه‌ها عملا ۱۰ هزار مگاوات برق کشور از طریق بخار واحد‌های سیکل‌ترکیبی و بدون مصرف سوخت اضافه تولید می‌شود که سالانه بیش از ۱۵.۶ میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه دارد.

منبع: برق نیوز

https://zistonline.com/vdcdz50j.yt0s96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما