تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 83757
زیست آنلاین: صدها تپه در سراسر انگلستان می توانند از طریق سیستم پیشگام برق آبی که در زیر زمین تعبیه شده است، به باتری های انرژی تجدیدپذیر تبدیل شوند.
تپه های انگلیس می توانند انرژی ذخیره کنند
به گزارش زیست آنلاین، تیمی از مهندسان سیستمی را ایجاد کرده اند که یکی از قدیمی ترین اشکال ذخیره انرژی، یعنی نیروگاه برق آبی را برای ذخیره و و آزاد کردن برق با دامنه های با شیب ملایم سازگار می کند.

این سیستم می تواند پتانسیل صدها سایت برق آبی بالقوه را در سراسر انگلستان فعال کند، که ساخت آن سریعتر و ارزانتر از سدهای برق آبی سنتی است و اثرات منفی زیست محیطی کمتری دارد.

"پروژه های تپه" به تقلید از نیروگاه های برق آبی سنتی انگلستان، با استفاده از مازاد برق، آب را به سربالایی پمپ می کنند و بعداً در صورت لزوم با رها کردن آب به پایین تپه، با کمک توربین ها برق تولید خواهند کرد.

اما این پروژه های آبی از سیال غنی از مواد معدنی استفاده می کنند که چگالی آن ها بیش از دو و نیم برابر آب است. به همین دلیل برای ایجاد همان مقدار برق، از دامنه هایی که ارتفاع آن ها از نصف سدها کمتر است می توان استفاده کرد.

RheEnergise، شرکت برنامه ریز این سیستم گفت که این پروژه در زمان پایین بودن مصرف برق، مایع متراکم را به تپه ای به ارتفاع 200 متر پمپ می کند.

این مایع می تواند در یک مخزن ذخیره سازی زیرزمینی، که ابعاد آن بزرگتر از یک استخر شنای المپیک است، نگهداری شود.

سپس در صورت نیاز به برق اضافی، سیال از بالای تپه به پایین رها شده و از طریق توربین ها برق تولیید می کنند.

این شرکت ادعا می کند که این پروژه می تواند در حدود 700 سایت در سراسر این کشور به بهره برداری برسد و از نظر تئوری می تواند در مجموع 7 گیگاوات ظرفیت ذخیره انرژی ایجاد و به انگلیس کمک کند تا از انرژی تجدیدپذیر بیشتری استفاده کند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjaaeo.uqetizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما