تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 83747
زیست آنلاین: وزارت محیط زیست چین گفت که این کشور یک بستر اطلاعاتی جدید ایجاد می کند تا به مردم امکان ردیابی انتشار آلاینده ها را بدهد و به مقامات کمک کند تا کسانی را که قوانین را نقض یا از نظارت فرار می کنند، تحت تعقیب قرار دهند.
   راه اندازی سیستم ردیابی آلاینده ها در چین
به گزارش زیست آنلاین، در مجموع 2.36 میلیون شرکت، تأسیسات صنعتی و موسسه در چین به طور قانونی موظف به دریافت مجوز انتشار آلاینده هایی مانند دی اکسید گوگرد هستند.

    اما چین تلاش کرده است تا اطلاعات لازم برای کارکرد سیستم را جمع آوری کند و همچنین با مانع و کلاهبرداری اطلاعات از سوی برخی از شرکت های آلاینده روبرو شده است.

   به گفته وزارت محیط زیست این کشور، این بستر جدید اطلاعاتی به مقامات و افراد عمومی اجازه می دهد تا سطح انتشار در زمان را کنترل کرده و داده های تاریخی را بررسی کنند تا مشخص شود که آیا قوانین نقض می شود یا خیر. این بستر قرار است از اول مارس اجرایی شود.

    مقامات وزارت محیط زیست اعلام کردند که اقدامات محکم تری را علیه شرکت هایی که بدون مجوز، آلودگی تولید و داده های مربوط به انتشار را جعل می کنند، انجام خواهد داد. برای رفتارهای غیرقانونی مانند تخلیه آلودگی بدون مجوز، مجازات های مستمری به صورت روزانه در نظر گرفته می شود و آنها باید تولید خود را متوقف یا کل کارخانه را تعطیل کنند.

  شركتهايی كه به طور مكرر دچار تخلف می شوند و همچنين آنها كه از قبل دارای رتبه بندی "اعتبار اجتماعی" ضعيفی هستند، تحت بررسي دقيق تر و بازرسی مكرر قرار خواهند گرفت.

   شرکتهای آلاینده موظفند تجهیزات نظارتی نصب کرده و حداقل پنج سال اطلاعات را نگهداری کنند. اگرشرکتی از انجام این اقدامات خودداری کرد، 200 هزار یوان جریمه می شود. جریمه های 1 میلیون یوانی نیز در انتظار شرکت هایی است که بدون مجوز آلودگی تولید می کنند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdciyyav.t1ap52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما