تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 83744
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز در مورد آلودگی نفتی آب در یکی از روستاهای رامهرمز، گفت: طبق گزارش‌ها فقط یک گاو با خوردن آب تلف شده، اما امکان دارد اثرات آن در طبیعت بماند که به شرکت نفت اخطاریه دادیم و موارد دادگاهی آن را پیگیری می‌کنیم‌.
توضیح درباره آلودگی آب یک روستا در رامهرمز بر اثر نشت نفت
به گزارش زیست آنلاین،«محسن مرحمتی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز با اشاره به خبری در مورد تلف شدن دام‌ و پرندگان در روستای آبشدون ابوالفارس از توابع شهرستان رامهرمز به دلیل خوردن آب آلوده به نفت بیان کرد: ما این موضوع را بررسی کردیم و مشخص شد آنجا نشت‌هایی از پیت‌های نفت وجود داشته، اما اینکه بخواهیم به صراحت اعلام کنیم، این قضیه و مسمومیتی که اتفاق افتاده به دلیل نشت نفت بوده، نیازمند بررسی شبکه دامپزشکی است تا لاشه‌ی حیوان را کالبد شکافی کند و در مورد این موضوع اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق، یعنی تلف شدن حیوان چند روز بعد از اتفاق، به ما اطلاع دادند و همین باعث شده لاشه ها توسط حیواناتی مثل شغال و دیگر حیوانات از بین برود و برای همین نمی‌شود اظهار نظر دقیق داشت.

مرحمتی در پاسخ به این سوال که چه تعداد حیوان تلف شدند، افزود: طبق گزارشی که به ما داده شده فقط یک گاو تلف شده و شاید قبلا هم این اتفاق افتاده باشد ولی گزارشی مبنی بر این موضوع به ما نرسیده بود.

وی گفت: ما مردم را راهنمایی کردیم که اگر چنین اتفاقاتی افتاد به سرعت به ما اطلاع دهند، البته محل زندگی آنها تا شهرستان هم یک ساعت و نیم فاصله است.

مرحمتی افزود: شرکت نفت باید تمهیداتی در نظر بگیرد تا جلوی یک قطره از نشت نفت را هم بگیرد.

وی ادامه داد: داخل محدوده‌ی ابوالفارس حدود ۷۰ حلقه چاه نفتی و گازی وجود دارد که قدمت آنها معمولا خیلی زیاد است، کنار آن یک دره وجود دارد که آب‌های بارندگی آنجا سرازیر می‌شود و یک سری از چاه‌ها به خاک نفوذ کرده و باعث این اتفاق شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز در پایان بیان کرد: این آبی که آلوده شده، آب شرب نبوده، اما امکان دارد اثرات آن در طبیعت بماند که به شرکت نفت اخطاریه دادیم و موارد دادگاهی آن را پیگیری می‌کنیم‌.منبع: ایلنا

https://zistonline.com/vdcfjedc.w6dmjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما