تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : 83741
زیست آنلاین: کره جنوبی از طرح 43.2 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی جهان تا سال 2030 به عنوان بخشی از تلاش ها برای بهبود زیست محیطی از بیماری کرونا رونمایی کرد.
برنامه کره جنوبی برای ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان
به گزارش زیست آنلاین، این پروژه یکی از اجزای اصلی Green New Deal رئیس جمهور این کشور، "مون جائه این" است که سال گذشته برای کاهش اتکا به سوخت های فسیلی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و خنثی کردن کربن در آن تا سال 2050 آغاز شده است.

مون در مراسم امضای تفاهم نامه احداث این نیروگاه در شهر ساحلی سنان که حداکثر ظرفیت آن 8.2 گیگاوات خواهد بود، شرکت کرد.

وی در این مراسم گفت: با این پروژه، ما در حال  شتاب بخشیدن به انتقال به سمت انرژی دوستدار محیط زیست هستیم و با قوت بیشتری به سمت خنثی شدن کربن حرکت می کنیم.

شرکتهای تاسیساتی و مهندسی از جمله Korea Electric Power Corp، SK E&S، Hanwha Engineering & Construction Corp، Doosan Heavy Industries & Construction Co.، CS Wind Corp و Samkang M&T در این پروژه شرکت دارند.

دفتر رییس جمهور اعلام کرد این شرکت ها 47.6 تریلیون بودجه مورد نیاز این پروژه و دولت 0.9 تریلیون باقیمانده را تأمین خواهند کرد.

این پروژه 5600 شغل ایجاد و به دستیابی به هدف افزایش ظرفیت انرژی بادی این کشور از 1.67 گیگاوات فعلی به 16.5 گیگاوات تا سال 2030 کمک خواهد کرد.

مقامات این کشور می گویند که 8.2 گیگاوات ظرفیت در نظر گرفته شده برای این نیروگاه، معادل انرژی تولید شده توسط شش راکتور هسته ای یا کاشتن 71 میلیون درخت کاج است.

در حال حاضر بزرگترین مزرعه بادی دریایی جهان، "هورنسی 1" با ظرفیت 1.12 گیگاوات، در انگلیس قرار دارد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdccsmq4.2bq108laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما