تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 83730
رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی اعلام کرد؛

نیروگاه شازند روزانه ۳.۵ تا ۴ میلیون لیتر مازوت مصرف می‌کند

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی گفت: مصرف مازوت نیروگاه شازند روزانه ۳.۵ تا ۴ میلیون لیتر است و ۵ برابر استاندارد دی اکسید گوگرد تولید می‌کند.
به گزارش زیست آنلاین،علیرضا محرابیان شامگاه دوشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: در خصوص مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند، این واحد صنعتی از بیستم آذرماه سال جاری مصرف سوخت مازوت را در برنامه خود قرار داد و تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیون لیتر مازوت مصرف کرده است. در تحقیقات و برآوردهای، امروز بالغ بر ۴ میلیون و ۹۰۰ لیتر مازوت در ۲ واحد ۱ و ۲ این نیروگاه مصرف شده است.

دی اکسید گوگرد خروجی از نیروگاه شازند بیش از پنج برابر استاندارد است

وی افزود: بنا بر اندازه‌گیری کارشناسان محیط زیست، میزان دی اکسید گوگرد خروجی از نیروگاه شازند در دوشنبه ۱۳ بهمن ماه، بیش از پنج برابر استاندارد است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: از مجموع ۴ واحد نیروگاه شازند، واحد یکم از مازوت استفاده می‌کند. واحد ۲ گاز و مازوت، واحد ۳ در حال تعمیرات است و واحد ۴ نیز از سوخت گاز بهره‌مند است.

محرابیان تاکید کرد: افزایش آلایندگی امسال نسبت به سال‌های گذشته به دلیل سوخت مازوت در نیروگاه‌ها است. البته پالایشگاه شازند نیز سهم بسزایی در آلودگی هوای اراک دارد. چون بخشی از پالایشگاه نیز از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

دی اکسید گوگرد در اراک و منواکسید کربن در شازند

وی بیان کرد: در پنج سال گذشته آلایندگی‌های گاز در شهر اراک حذف شده بود اما متأسفانه امسال مجدداً ما شاهد بازگشت دی اکسید گوگرد به اراک و منواکسید کربن به شهرستان شازند هستیم.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ما شاهد ۴۶ روز پاک، ۲۲۵ روز سالم و ۴۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هم ناسالم برای تمام گروه‌ها بودیم. امروز هم از ساعت ۱۴ کیفیت هوای اراک در شرایط ناسالم قرار گرفت. که اولین روز است که صرفاً آلایندگی به دلیل استفاده مازوت نیروگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد.

گفتنی است در نشست صحن رسمی امروز شورای اسلامی شهر اراک مقرر بود رضا میرزایی مدیر کل محیط زیست استان مرکزی برای پاسخ به سوالات اعضای شورا حضور پیدا کند که عدم حضور وی در صحن شورا، گلایه رئیس و اعضای شورای شهر را در پی داشت.

https://zistonline.com/vdcaw0na.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما