تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 83724
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: نام «رامسر» از لوگوی رسمی کنوانسیون رامسر که معاهده‌ای بین‌المللی و در راستای حفاظت از تالاب‌های ارزشمند است، حذف نشده است.
نام «رامسر» از لوگوی کنوانسیون رامسر حذف نشده است
به گزارش زیست آنلاین،احمد رضا لاهیجان زاده روز دوشنبه گفت: لوگوی رسمی کنوانسیون رامسر همچنان با کلمه «رامسر» است و اکنون نیز قابلیت دسترسی برای همه وجود دارد و افراد می توانند با ورود به سایت کنوانسیون، لوگوی رسمی آن را مشاهده کنند.

وی اظهار داشت: اما آن چیزی که در فضای مجازی مشاهده می شود لوگوی کنوانسیون نیست بلکه پوستر پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر است، این هم سلیقه ای است و ممکن است هر سال با یک تفکری چاپ شود، در حالی که در پوسترهای سال های قبل هم نام رامسر نبود.

لاهیجان زاده ادامه داد: پوسترهای از سال ۲۰۱۱ تاکنون را چک کرده ایم و فقط در چهلمین سالگرد کنوانسیون کلمه «رامسر» در آن استفاده شده بود و بقیه پوسترها بدون رامسر بودند بنابراین مساله تازه ای نیست.

وی درباره اینکه آیا می توانند اسم رامسر را از لوگوی کنوانسیون حذف کنند، گفت: اینکه می توانند یا نمی توانند «رامسر» را حذف کنند بعد از ۵۰ سال خیلی بعید است، البته باید این را هم در نظر داشته باشیم که هر کنوانسیونی هر جا که تصویب می شود نام آن شهر لقب می گیرد مانند کنوانسیون کیوتو، روتردام یا آیچی، مساله ای است که برای دنیا پذیرفته شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره اینکه اگر زمانی بخواهد چنین اتفاقی بیفتد چه کار باید کرد اظهار داشت: اگر زمانی بخواهد چنین اتفاقی بیفتد باید وزارت خارجه ورود جدی داشته باشد چون وزارت خارجه نماینده ایران در کنوانسیون رامسر است البته سازمان محیط زیست هم حتما ورود خواهد کرد.

امروز خبری در برخی رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه اسم «رامسر» از کنوانسیون رامسر حذف شده و دولت هیچ عکس العملی نسبت به حذف آن نداشته است.

کنوانسیون رامسر یک معاهده بین المللی است که دوم فوریه سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر رامسر به تصویب رسید، این کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی است که در ابتد با حضور نمایندگان ۱۸ کشور شکل گرفت و اکنون ۱۷۱ کشور عضو آن هستند.

امسال دوم فوریه برابر ۱۴ بهمن ماه روز جهانی تالاب ها در سراسر کشور گرامی داشته می شود./ایرنا

https://zistonline.com/vdcdo50j.yt0sx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما