تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 83721
زیست آنلاین: نیوزیلند اگر بخواهد به تعهدات خود در توافق نامه های آب و هوایی پاریس عمل کند، باید فوراً تلاش های خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش دهد.
نیوزلند نیازمند اقدامات اقلیمی فوری است
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون تغییرات آب و هوایی این کشور، پیش نویس مشاوره خود را در مورد اقدامات حیاتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات آب و هوایی، به نخست وزیر ارائه داده است.

در این گزارش، که پس از یک سال تحقیق و تجزیه و تحلیل تهیه شده است، آمده است: سیاست های فعلی دولت، نیوزلند را در مسیر تأمین بودجه های پیشنهادی برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای و اهداف 2050 قرار نمی دهد.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که اگر سیاست های کنونی ادامه داشته باشد، نیوزلند از دستیابی به هدف طولانی مدت صفر خالص تا سال 2050 باز خواهد ماند. متان بیوژنیک، به 12 درصد، زیر مقدار سال 2017 کاهش می یابد که از هدف فعلی 24 تا 47 درصد فاصله دارد.

راد کار، رئیس کمیسیون گفت: در حالی که طرح اصلاحات، بلندپروازانه است، اگر دولت می خواهد از آسیب های شدید تغییرات آب و هوایی جلوگیری و اقتصاد و جامعه نیوزیلند را دگرگون کند، باید فوری و قاطعانه اقدام کند.

وی گفت: خبر خوب این است که تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد مسیرهای قابل دستیابی از نظر فنی، مقرون به صرفه و قابل قبول از نظر اجتماعی برای نیوزلند وجود دارد. اما دولت باید سریعتر حرکت کند و از تجارت، کشاورزی و جامعه برای انجام این کار پشتیبانی کند.

توصیه های مهم این کمیسیون، شامل حرکت جامع به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، تسریع در تولید انرژی های تجدیدپذیر، شیوه های کشاورزی دوستدار آب و هوا، جنگل های ماندگارتر، عمدتا بومی و کاهش تعداد دام ها تا حدود 20 درصد تا سال 2030 است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdca60na.49neu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما