تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 83715
زیست آنلاین: بایدن از زمان روی کار آمدن، 42 فرمان اجرایی در زمینه های محتلف از جمله محیط زیست، مراقبت های بهداشتی، برابری، اقتصاد وغیره امضا کرده است.
فرمان های اجرایی بایدن برای محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، بایدن از زمان روی کار آمدن 42 فرمان اجرایی در زمینه های محتلف از جمله محیط زیست، مراقبت های بهداشتی، برابری، اقتصاد وغیره امضا کرده است. در ادامه فرمان های اجرایی زیست محیطی آمده است:

 

فرمان اجرایی مقابله با بحران آب و هوا در داخل و خارج از کشور. این فرمان به دنبال تقویت موضوع بحران آب و هوا در مرکز سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده است.

از همه مهمتر، به وزیر کشور اجازه متوقف کردن مجوز های جدید نفت و گاز طبیعی در زمین های عمومی یا آبهای فراساحلی می دهد.

این فرمان همچنین:

آوریل هانیس، مدیر اطلاعات ملی را برای تهیه برآورد اطلاعات ملی در مورد پیامدهای امنیتی بحران آب و هوا هدایت کرده و همه سازمان ها را به توسعه استراتژی هایی برای ادغام ملاحظات آب و هوا در کارهای بین المللی خود راهنمایی می کند. گروه ملی اقدامات ویژه اقلیمی را تأسیس کرده و رهبران 21 آژانس و اداره فدرال را گرد هم می آورد. متعهد به عدالت زیست محیطی و پروژه های زیرساختی جدید و پاک است. توسعه هدف کاهش انتشار را آغاز می کند. نماینده ویژه رییس جمهور در امور اقلیمی را جزو اعضای شورای امنیت ملی این کشور می کند. دستورالعمل تأسیس شورای مشاوران رئیس جمهور در علوم و فناوری.

این فرمان شورای مشاوران رئیس جمهور در زمینه علوم و فناوری را دوباره تشکیل می دهد. با حرکت رو به جلو، این شورا به بایدن در مورد سیاست گذاری هایی که بر علم ، فناوری و نوآوری تأثیر می گذارد مشاوره خواهد داد.

یادداشت بر بازگرداندن اعتماد به دولت از طریق یکپارچگی علمی و سیاستگذاری مبتنی بر شواهد

مدیر دفتر سیاست علم و فناوری را مسئول اطمینان از سلامت علمی در بین آژانس های فدرال قرار می دهد.

آژانس هایی که نظارت، هدایت و یا تامین مالی بودجه تحقیقات را بر عهده دارند، وظیفه دارند کارمندان ارشد آژانس را به عنوان افسران ارشد علوم تعیین کنند تا این اطمینان حاصل شود که برنامه های تحقیقاتی آژانس از نظر علمی و فنی به درستی پیش می رود.

توافق نامه آب و هوای پاریس.

پیوستن مجدد به توافقنامه آب و هوایی پاریس، توافق نامه مهم بین المللی که در سال 2015 برای محدود کردن گرمایش کره زمین امضا شد.

فرمان اجرایی حفاظت از بهداشت عمومی و محیط زیست و بازیابی علوم برای مقابله با بحران آب و هوا

این فرمان پروژه خط لوله Keystone XL را لغو می کند و آژانس ها را برای بررسی و معکوس کردن بیش از 100 اقدام ترامپ در مورد محیط زیست هدایت می کند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcdk50j.yt0sf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما