تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 83714
غول خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرده است که به دنبال این است تا سال 2035 فروش خودروهای جدید شاسی بلند SUV، و کامیون‌های کوچک را متوقف کند و به هدف خود برای کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و گازوئیلی برسد.
جنرال موتورز فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی را تا 2035 متوقف می کند
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، جنرال موتورز پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2040 به شرکت با کربن خنثی تبدیل شود.این قول و قرارها یک هفته بعد از اینکه جو بایدن تصدیق کرد که به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه و افزایش تعداد خودورهای الکتریکی است اعلام شده است.

سال گذشته جنرال موتورز 2.55 میلیون خودرو در ایالات متحده فروخته است اما فقط 20 هزار دستگاه از این خودروها از نوع الکتریکی هاتچ‌بک Chevy Bolt بوده اند.

این شرکت در ماه نوامبر اعلام کرده بود که در 5 سال آینده 27 میلیارد دلار روی خودروهای الکتریکی و خودران‌ ها سرمایه گذاری خواهد کرد. پیش از شیوع ویروس کرونا میزان سرمایه گذاری این شرکت در خودروهای برقی برابر با 20 میلیارد دلار بود. پس از اعلام این خبر سهام جنرال موتورز 7.4 درصد افزایش قیمت یافت.

ماری باررا، مدیر اجرایی جنرال موتورز به شدت به دنبال تولید خودروهای الکتریکی است و قصد دارد خودروهای بنزینی را کنار گذارد.


او در بیانیه ای اعلام کرده است با همکاری صندوق دفاع محیط زیست (EDF)، که یک گروه حافظ محیط زیست است، به دنبال افزایش سهم تولید خودروهای برقی و کاهش انتشارات اگزوز خودروها تا سال 2035 است.

در ماه سپتامبر، فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسان، اعلام کرده بود که برنامه ریزی های این ایالت بر این اساس است که فروش خودروهای جدید بنزینی از سال 2035 در این ایالت ممنوع شود. ایالت ماساچوست هم احتمالا به همین برنامه ریزی‌ها بپیوندد.

با این حال هیات منابع هوایی کالیفرنیا می گوید «اگر جنرال موتورز در باره پاک سازی هوایی که کودکان ما تنفس می کنند ثابت قدم است پس باید از حمایت از کاهش محدودیت های انتشاراتی که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق ایالات متحده تصویب کرده بود دست بردارد».

جنرال موتورز و دیگر خودروسازهای آمریکایی سال گذشته از قانون کاهش استانداردهای انتشاراتی خودروها که توسط کابینه ترامپ تصویب شده بود حمایت کرده بودند.

منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcc0mq4.2bq1s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما