تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 83710
زیست آنلاین: بیش از دو سوم جمعیت جهان معتقدند که تغییرات آب و هوایی یک وضعیت اضطراری است و چهار زمینه اصلی می تواند این مشکل را حل کند: حفاظت، انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی ایمن برای آب و هوا و سرمایه گذاری در مشاغل و صنایع سبز
دو سوم جمعیت جهان معتقدند تغییرات اقلیمی یک وضعیت اضطراری است
به گزارش زیست آنلاین، این ها، نتایج یک نظرسنجی سازمان ملل از 1.2 میلیون نفر در 50 کشور و 17 زبان مختلف است، نمونه ای که نشان دهنده 56 درصد جمعیت بالای 14 سال جهان است.

بیشترین نسبت افرادی که احساس می کنند تغییرات آب و هوایی شرایط اضطراری است، (74 درصد) از بلیز ، فیجی و ترینیداد و توباگو هستند. کشورهایی که این گزارش از آن ها به عنوان کشورهای کوچک در حال توسعه نام می برد که در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی مانند افزایش سطح دریا و خشکسالی بسیار آسیب پذیر هستند.

72 درصد مردم در کشورهای با درآمد بالا، اظهار داشتند که تغییرات اقلیمی یک وضعیت اضطراری است. این درصد در کشورهای با درآمد متوسط 62 و در کشورهای کمتر توسعه یافته 58 بود.

از بین شرکت کنندگانی که اعلام کردند تغییر شرایط آب و هوایی یک وضعیت اضطراری است، 59 درصد معتقد بودند که باید همه اقدامات برای حل مشکل انجام شود، در حالی که 20 درصد بر راه حل تدریجی را تأیید کردند.

از این میان تنها 10 درصد معتقدند که در حال حاضر هم به اندازه کافی اقدامات لازم انجام می گیرد.

به همه شرکت کنندگان در این نظرسنجی، 18 گزینه سیاست گذاری از شش حوزه مختلف انرژی، اقتصاد، حمل و نقل، کشاورزی و غذا، محافظت از مردم و طبیعت داده شد و از آنها خواسته شد تا انتخاب کنند که مایلند کدام یک تبدیل به قانون شود.

چهار سیاستی که بیش از 50 درصد پاسخ دهندگان از آن حمایت کردند عبارت بودند از: حفاظت از جنگل ها و زمین (54 درصد) انرژی خورشیدی، بادی و تجدیدپذیر (53 درصد)، تکنیک های کشاورزی دوستدار آب و هوا (52 درصد) و سرمایه گذاری بیشتر در مشاغل و کسب و کارهای سبز (50 درصد).

سیاست های تغییر به رژیم غذایی گیاهی (30 درصد) و بیمه خوب و مقرون به صرفه برای محافظت بهتر از مردم در برابر طوفان های شدید، طغیان رودخانه‌ها، خشکسالی، آتش سوزی جنگل ها و سایر اثرات آب و هوایی (۳۲ درصد) گزینه هایی بودند که تنها حدود یک سوم شرکت کنندگان از آن ها حمایت کردند.

گرتا تونبرگ، فعال آب و هوایی سوئدی، با انتشار توئیتی نوشت که نکته جالب این نظرسنجی این است که تنها 10 درصد از مردم فکر می کنند رهبران جهان برای حل شرایط اضطراری به اندازه کافی تلاش می کنند.

این نظرسنجی توسط برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP)، تحلیل گران دانشگاه آکسفورد و سازمان های غیردولتی همکار با استفاده از رویکرد جدید بازی موبایل انجام شد.

منبع: vox

https://zistonline.com/vdciuyav.t1apz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما