تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 83701
زیست آنلاین: طبق اطلاعات موسسه غیرانتفاعی Contas Abertas، دولت برزیل تحت رهبری بولسونارو، با وجود تخریب چشمگیر جنگل های بارانی آمازون در این کشور، کمترین بودجه را برای حفاظت از محیط زیست در 13 سال گذشته پیشنهاد داده است.
دولت برزیل بودجه زیست محیطی خود در سال 2021 را کاهش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس داده های دولتی، جنگل زدایی در بزرگترین جنگل بارانی جهان در برزیل، به بالاترین سطح در 12 سال گذشته رسیده است.

بولسونارو از زمان تصدی مسئولیت ریاست جمهوری در سال 2019، منابع مالی آژانس های زیست محیطی را کاهش داده و مقاماتی را منصوب کرده است که برخوردهای نرم تری علیه قاچاق چوب و سایر جرایم دارند.

انتخاب جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده می تواند بر فشار بر برزیل با سابقه بد زیست محیطی تأثیر بگذارد.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت كه جهان باید برای حفظ آمازون به برزیل پول بدهد و تهدید كرد كه در صورت عدم انجام این كار، عواقب نا مشخص اقتصادی در پیش خواهد بود.

گیل كاستلو برانكو، مدیر اجرایی Contas Abertas، كه بر هزینه کرد دولت نظارت می كند، گفت: به دلیل نحوه مواجه برزیل با محیط زیست، فشار زیادی بر این کشور وارد می شود. ارائه پیشنهادی برای کاهش بودجه محیط زیست، اصلا منطقی نیست.

دفتر مطبوعاتی بولسونارو سوالات مربوط به بودجه را به وزارتخانه های اقتصاد و محیط زیست ارجاع داد.

وزارت محیط زیست از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و وزارت اقتصاد به سوالات در مورد آماره ارائه شده توسط Contas Abertas پاسخ نداد.

بولسونارو می گوید که برزیل یک مدل حفاظت از محیط زیست است، زیرا بر خلاف اروپا و ایالات متحده اکثر پوشش جنگلی اصلی خود را حفظ کرده است. او از سازمان های دولتی به دلیل اعمال بیش از حد قوانین زیست محیطی انتقاد کرده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل ها، بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت محیط زیست، سازمان های تحت اداره آن و سایر برنامه ها، 2.9 میلیارد رئال است.

این رقم نشان دهنده کاهش 5.4 درصدی بودجه نسبت به سال گذشته و کمترین مقدار از سال 2008 است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcizyav.t1apu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما