تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 83700
زیست آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از کسب و کارها خواست تا ضمن مقابله با بحران آب و هوا، راهی برای بهبود پایدار از بیماری همه گیر کرونا پیدا کنند و گفت که جهان به "یک لحظه حقیقت" رسیده است.
دبیر کل سازمان ملل از کسب و کارها درخواست کمک کرد
به گزارش زیست آنلاین، گوترش در سخنرانی خود در نشست مجازی مجمع جهانی اقتصاد، که معمولاً در پیست اسکی داووس برگزار می شود، از شکنندگی وضعیت آب و هوا در جهان، اختلافات ژئوپلیتیکی، فضای مجازی و خلع سلاح با افزایش خطر گسترش سلاح های هسته ای و شیمیایی صحبت کرد.

وی گفت: ما به لحظه ای از حقیقت رسیده ایم. در سال 2021 ما باید به این وضعیت های شکننده بپردازیم و جهان را در مسیر درست قرار دهیم.

ما روی کسب و کارها حساب می کنیم تا به تنهایی نقش مهمی ایفا کنند و دولت ها را برای انجام کارهای درست تحت فشار قرار دهند. ما بیش از هر زمان دیگری به شما نیاز داریم تا به ما کمک کنید تا مسیر خود را تغییر دهیم، به این وضعیت های شکننده پایان دهیم ، از فاجعه آب و هوا جلوگیری کنیم و آینده ای عادلانه و پایدار را که می خواهیم و نیاز داریم بسازیم.

وی نگرانی خود را از شکاف بزرگ بین ایالات متحده و چین در زمینه های مختلف از جمله، قوانین تجاری و مالی، اینترنت و استراتژی های ژئوپلیتیک و نظامی تکرار کرد.

 

گوترش همچنین گفت که سریعترین راه برای بهبود اقتصاد جهانی، توزیع عادلانه واکسن های کرونا است و هشدار داد که اگر کشورهای پیشرفته فکر می کنند تنها اگر مردم خود را واکسینه کنند و اهمیتی به کشورهای در حال توسعه ندهند، ایمن خواهند بود، اشتباه بزرگی مرتکب شده اند.

وی گفت که هدف اصلی در سال 2021 ، ایجاد ائتلاف جهانی برای خنثی سازی کربن است.

ما باید یارانه های سوخت های فسیلی را قطع کنیم ... باید قیمت برای کربن تعیین کنیم. " "ما نباید برای ساخت هیچ نیروگاه زغال سنگی جدید اقدام کنیم و باید به طور گسترده در انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کنیم ... ما باید" کلید سبز "را بزنیم.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdchvqn6.23nxvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما