تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 83685
زیست آنلاین:اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، در مصاحبه ای که روز گذشته منتشر شد، گفت: دولت استرالیا هیچ عجله ای برای تعیین هدف انتشار صفر خالص کربن تا سال 2050 ندارد، اگرچه اهمیت تلاش برای رسیدن به آن را درک می کند.
نخست وزیر استرالیا تمایلی به تعیین اهداف آب و هوایی میان مدت ندارد
به گزارش زیست آنلاین، دولت محافظه کار موریسون ماه گذشته، در یک تغییر غافلگیرانه در سیاست خود، گفت که بدون محاسبه اعتبارات کربن از بیش از حد دستیابی به اهداف قبلی خود، به تعهد انتشار کربن در سال 2030 در توافقنامه آب و هوایی پاریس دست خواهد یافت.

موریسون  اما در مصاحبه با روزنامه استرالیایی گفت که اهداف جدید کاهش انتشار تا سال های 2030 یا 2035 را برای کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو در ماه نوامبر تعیین نخواهد کرد.

وی گفت: این در مورد این است که آیا شما می توانید هیدروژن را با هزینه مناسب تولید کنید؟ آیا جذب و ذخیره کربن می تواند با هزینه مناسب انجام شود؟ آیا ما می توانیم فولاد و آلومینیوم با آلایندگی کم را با هزینه مناسب تولید کنیم؟ اینگونه است که شما در واقع به صفر می رسید. شما فقط با داشتن برخی تعهدات به آن نقطه نمی رسید. این همان جایی است که بحث باید پیش برود.

با توجه به رشد اخیر در انرژی های تجدیدپذیر و سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری استرالیا در فناوری های سبز که دولت در ماه سپتامبر آن را اعلام کرد، پیش بینی می شود میزان تولید گازهای گلخانه ای استرالیا تا سال 2030 ، 29 درصد کمتر از مقدار سال  2005 شود. این در حالی است که هدف گذاری این کشور در توافق پاریس کاهش انتشار کربن بین 26 تا 28 درصد بود.

موریسون گفت: همه ما می خواهیم به آنجا برسیم، این دیگر مربوط به سیاست نیست، بلکه مربوط به فناوری است.

وی افزود که جدول زمانی برای دستیابی به هدف انتشار صفر خالص به مکانی که علم در آن قرار دارد و ارزیابی ما براساس فناوری ها، بستگی دارد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjimeo.uqetozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما