تاریخ انتشار :شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 83682
زیست آنلاین: ایلان ماسک، مدیر تسلا، روز پنجشنبه در توییتر خود 100 میلیون دلار جایزه برای توسعه بهترین فن آوری جذب انتشار دی اکسید کربن تعیین کرد.
جایزه 100 میلیون دلاری ایلان ماسک برای بهترین فناوری جذب کربن
به گزارش زیست آنلاین، جذب انتشار گاز های گرم کننده سیاره زمین در حال تبدیل شدن به یک بخش مهم از بسیاری از برنامه های کنترل تغییرات آب و هوایی است، اما تاکنون پیشرفت بسیار کمی در این فناوری حاصل شده است.

آژانس بین المللی انرژی در اواخر سال گذشته اعلام کرد كه اگر كشورها بخواهند به اهداف انتشار صفر خالص دست پیدا کنند، به افزایش چشمگیر فناوری های جذب كربن نیاز است.

ماسک، در توییتی نوشت من 100 میلیون دلار به عنوان جایزه به بهترین فناوری جذب کربن اهدا خواهم کرد و در توئیت بعدی خود اعلام کرد که جزئیات آن هفته آینده منتشر می شود.
مسئولان تسلا به درخواست ها برای اطلاعات بیشتر پاسخ ندادند.

ماسک، که بنیانگذار شرکت پرداخت اینترنتی PayPal Holdings Inc است، در حال حاضر برخی از آینده نگرترین شرکت های جهان را رهبری می کند.

وی علاوه بر تسلا، مدییریت شرکت های موشکی SpaceX و Neuralink را نیز بر عهده دارد. Neuralink استارتاپی است که در حال توسعه واسط های مغز و ماشین با پهنای باند بسیار بالا برای اتصال مغز انسان به کامپیوتر است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متعهد شده است که به عنوان بخشی از برنامه گسترده خود برای مقابله با تغییرات اقلیمی، توسعه فن آوری های جذب کربن را سرعت ببخشد. روز پنجشنبه، وی جنیفر ویلکاکس، متخصص فن آوری های حذف کربن را به عنوان معاون بخش انرژی فسیلی وزارت انرژی این کشور منصوب کرد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgx397.ak9w74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما