تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 83678
زیست آنلاین: بر اساس تحقیقات انجام شده، محدود کردن آلودگی هوا به سطوح توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، می تواند سالانه از بیش از 50 هزار مرگ در اروپا جلوگیری کند.
کاهش آلودگی هوا می تواند سالانه از 50 هزار مرگ در اروپا جلوگیری کند
به گزارش زیست آنلاین، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که آلودگی هوا سالانه بیش از 7 میلیون نفر را به کام مرگ می کشاند و یکی از دلایل اصلی بیماری در سطح جهان است.

شهرها با خیابان های شلوغ و استفاده زیاد از انرژی، کانون اصلی بیماری ها و امراض مرتبط با آلودگی هوا هستند.

این سازمان توصیه می کند که میانگین سالانه ذرات معلق (PM2.5) هوا، از  10 میکروگرم بر متر مکعب بیشتر نشود. همچنین مقدار دی اکسید نیتروژن (NO2) نیز نباید از 40 میکروگرم بر متر مکعب تجاوز کند.

این مطالعه که در مجله Lancet Planetary Health منتشر شده است، تخمین می زند مرگ زودرس ناشی از این دو آلاینده، در تقریباً 1000 شهر اروپا اتفاق می افتد.

این مطالعه نشان داد که کاهش ذرات معلق و دی اکسید نیتروژن به زیر سطح توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی، می تواند از 51،213 مرگ زودرس در هر سال جلوگیری کند.
اگر میزان آلودگی هوا کمتر از حد سختگیرانه تعیین شده در این مطالعه شود، سالانه از تقریباً 125 هزار مرگ جلوگیری خواهد شد.

به طور متوسط، 84 درصد از جمعیت شهرهای مورد مطالعه در معرض سطح بالاتر از دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای ذرات معلق و 9 درصد در معرض سطح بالاتر از سطح توصیه شده برای دی اکسید نیتروژن قرار داشتند.
منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcbw0bw.rhbfzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما