تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 83674
زیست آنلاین: برای اولین بار باتری هایی که قابلیت شارژ کامل در 5 دقیقه را دارند توسط یک شرکت تولید شده اند
تولید باتری اتومیبل های برقی با قابلیت شارژ شدن در پنج دقیقه
به گزارش زیست آنلاین، این گام مهمی در جهت شارژ سریع اتومبیل های برقی به اندازه زمان پر کردن باک خودروهای بنزینی است.

وسایل نقلیه الکتریکی بخش مهمی برای مقابله با بحران آب و هوایی هستند اما تمام شدن شارژ در طول سفر برای رانندگان نگران کننده است.

باتری های لیتیوم یونی جدید توسط شرکت StoreDot توسعه پیدا کرده و توسط Eve Energy در چین در خطوط تولید استاندارد تولید شده است.

StoreDot پیش از این از باتری با شارژ فوق العاده سریع خود در تلفن ها، هواپیماهای بدون سرنشین و اسکوترها استفاده کرده است.

دایملر، BP، سامسونگ و TDK همگی در StoreDot سرمایه گذاری کرده اند که تاکنون 130 میلیون دلار سرمایه جذب شده است.

باتری ها می توانند در عرض پنج دقیقه به طور کامل شارژ شوند اما برای این کار به شارژرهایی با انرژی بسیار بالاتر از آنچه امروز وجود دارد، نیاز است.

دورون میرسدورف، مدیر این شرکت می گوید: مانع اصلی در برابر استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی دیگر هزینه آن نیست، بلکه نگرانی از شارژ آن است. شما یا می ترسید که در بزرگراه شارژ تمام کنید و گیر بیفتید یا اینکه باید دو ساعت در یک ایستگاه شارژ منتظر بمانید. اما اگر زمان شارژ خودرو، دقیقاً مانند سوخت گیری یک اتومبیل بنزینی باشد، این نگرانی از بین می رود. "

ساخت باتری لیتیوم یونی با با قابلیت شارژ در پنج دقیقه، غیرممکن به نظر می آمد. اما ما نمونه اولیه آزمایشگاهی عرضه نمی کنیم، بلکه نمونه های مهندسی، از یک خط تولید انبوه عرضه می شوند. این نشان می دهد که این موضوع عملی و از نظر تجاری آماده بهره برداری است.

منبع: Guardian

 

https://zistonline.com/vdchk-n6.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما