تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 83667
زیست آنلاین: به گفته یک منبع آگاه، جو بایدن در حال برنامه ریزی برای لغو مجوز پروژه خط لوله 9 میلیارد دلاری Keystone XL به عنوان یکی از اولین اقدامات ریاست جمهوری خود است.
بایدن مجوز پروژه خط لوله 9 میلیارد دلاری را لغو می کند
دونالد ترامپ ساخت این خط لوله را یکی از وعده های اصلی مبارزات انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری قرار داده بود.

بایدن، که روز چهارشنبه رسما رییس جمهور آمیکا خواهد بود، معاون رئیس جمهور در دولت اوباما بود که این پروژه را بدلیل این که خلاف تلاش هایش برای مبارزه با بحران آب و هوا بود، رد کرد. بایدن پیش از این متعهد شده بود که اگر رئیس جمهور شود، مجوز خط لوله نفت را لغو می کند.

این پروژه، که نفت را از آلبرتا در کانادا به نبراسکا منتقل می کند، بدلیل مشکلات حقوقی در ایالات متحده، به کندی پیش می رود. این پروژه همچنین با مخالفت دوستداران محیط زیست روبرو شد که به دنبال بررسی گسترش ماسه های نفتی کانادا هستند.

سفیر کانادا در ایالات متحده گفت که به پیشبرد پروژه ای که به گفته وی متناسب با برنامه های زیست محیطی هر دو کشور است، ادامه خواهد داد.
کریستن هیلمن در بیانیه ای گفت: هیچ شریکی بهتر از کانادا در زمینه اقدامات آب و هوایی برای ایالات متحده وجود ندارد.

فرماندار آلبرتا، جیسون کنی، نیز در توییتر خود گفت که لغو این پروژه باعث از بین رفتن مشاغل، تضعیف روابط ایالات متحده و کانادا و تضعیف امنیت ملی آمریکا با وابستگی بیشتر کشور به واردات نفت اوپک می شود.

شرکت TC Energy Corp، که بهره بردار خط لوله است، اعلام کرد با ورود به سرویس دهی تا سال 2023، انتشار صفر خالص بدست خواهد آمد. این شرکت همچنین متعهد شد تا در تلاش برای جلب حمایت بایدن، تا سال 2030 فقط از منابع تجدیدپذیر انرژی استفاده كند.

باراک اوباما در سال 2015 این پروژه را لغو کرد و گفت کانادا بیشترین سود اقتصادی را از این پروژه خواهد برد، در حالی که این پروژه موجب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

ترامپ در سال 2017 با صدور مجوز ریاست جمهوری، اجازه داد برنامه های ساخت و ساز به پیش بروند که همین امر باعث شد چندین گروه زیست محیطی از دولت آمریکا شکایت کنند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjameo.uqetmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما