تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 83666
آژانس محیط زیست اروپا (EEA) روز گذشته اعلام کرد که تغییر رویکرد اروپا از برق مبتنی بر سوخت فسیلی به منابع تجدیدپذیر، مشکلات زیست محیطی را کاهش داده و در عین حال انتشار گازهای گلخانه ای را که باعث تغییرات آب و هوایی می شود، کاهش می دهد.
حرکت به سمت انرژی ها تجدیدپذیر، مشکلات زیست محیطی را کاهش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، تولید انرژی تجدیدپذیر در اتحادیه اروپا از سال 2005 تقریباً دو برابر شده است و 34 درصد از برق اتحادیه اروپا در سال 2019 سهم تجدیدپذیرها بود. سهم سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و گاز، نیز 38 درصد بود.

EEA در یک مطالعه گفت با تغییر رویکرد اتحادیه اروپا از تولید انرژی مبتنی بر سوخت فسیلی به منابعی مانند باد و خورشید، میزان انتشار گازهای گلخانه ای به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در عین حال مشکلات اساسی زیست محیطی در حال بهبود است.

این مشکلات شامل اسیدیته خاک، اوتروفیکاسیون ( در جایی که آب شیرین با مواد مغذی بیش از حد اشباع شده و باعث افزایش رشد جلبک و کاهش سطح اکسیژن می شود) و تشکیل ذرات معلق، نوعی آلودگی هوا که منجر به مرگ 379 هزار نفر در اروپا در سال 2018 شد، می باشد.

این آژانس 16 روش تولید برق را مطالعه کرد که از این میان زغال سنگ، گاز طبیعی و نفت، بیشترین اثرات چرخه - زندگی را بر محیط زیست داشتند.

هنوز هم، اثرات منابع انرژی تجدیدپذیر صفر نیست. EEA می گوید تولید انرژی با سوزاندن زباله می تواند منابع آب شیرین را تحت تأثیر قرار دهد و انرژی زیست توده با افزایش اشغال زمین و تشکیل ذرات معلق که االبته در مقایسه زغال سنگ ناچیز است، همراه می باشد.

تحقق اهداف کاهش تولید گازهای گلخانه ای در اتحادیه اروپا به گسترش سریعتر منابع تجدیدپذیر نیاز دارد و تا سال 2030، 70 درصد از سبد انرژی این اتحادیه باید از انرژی های تجدیدپذیر تشکیل شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdciqqav.t1apq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما