تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83659
با وجودی که سازمان حفاظت محیط زیست در مصرف برق بین سازمان‌ها و ادارات دولتی جزء کم‌مصرف‌ها بوده ولی شرکت توزیع نیروی برق تهران در اقدامی عجیب، برق این سازمان را قطع کرد.
چرا وزارت نیرو، برق سازمان محیط زیست را قطع کرد؟/ کارشکنی در شناسایی مشترکان پرمصرف
به گزارش زیست آنلاین، ، روز چهارشنبه هفته گذشته شرکت توزیع نیروی برق تهران از قطع برق چهار سازمان دولتی شهر تهران که همکاری لازم را در کاهش مصرف نداشتند، خبر داد.

بنابر اعلام حمیدرضا منصوری، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران، روز چهارشنبه برق این سازمان‌ها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل ضعف عملکرد در کاهش مصرف، از راه دور قطع شد و این رصد مصرف برق اداره‌ها به شکل روزانه انجام می‌شود.

نکته جالب توجه این که سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان یکی از سازمان‌هایی است که در بحث اجرای قانون هوای پاک و آلودگی هوا در کشور پاسخگو است و با وجودی که پیش از این وزارت نیرو، محیط زیست را به‌عنوان یک سازمان‌ موفق در مدیریت بهینه مصرف سوخت معرفی کرده بود، روز چهارشنبه برق این سازمان را قطع کرد.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با قطع برق سازمان حفاظت محیط زیست در هفته گذشته اظهار کرد: برق پارک پردیسان و سازمان حفاظت محیط زیست یک کنتور دارد.

وی ادامه داد: ما دو پست برق داریم یکی پست برق همت است و دیگری پست برق حکیم؛ برای هر کدام از این‌ها یک قبض صادر می‌شود که پست همت برق معاونت طبیعی و پست حکیم برق ساختمان مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست را تأمین می‌کند. کل پارک پردیسان به مساحت ۲۸۶ هکتار و یک رینگ روشنایی به طول ۷ کیلومتر همه اینها قبض برقشان با برق ساختمان‌های سازمان محیط زیست یکی است. ما بارها موضوع را از برق منطقه غرب پیگیری کردیم تا نسبت به جداسازی کنتور ساختمان‌های سازمان و پارک پردیسان اقدام کنند که تاکنون به این موضوع توجهی نکرده‌اند.

رئیس مرکز پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: پاسخی که به پیگیری‌های ما داده می‌شود این است که می‌گویند جداسازی برق ساختمان‌های سازمان حفاظت محیط زیست با پارک پردیسان مشکل فنی دارد و هزینه سنگینی دارد.

حسینی اذعان کرد: حدود ۵ ماه پیش نیز مکتوب این موضوع را پیگیری کردیم تا نسبت به جداسازی کنتورها اقدام کنند که پاسخی اعلام شده این بود که ما صرفاً برق را تا داخل پارک به شما تحویل دادیم و با بقیه آن کاری نداریم.

وی با اشاره به این مطلب که اگر برق پارک پردیسان را تفکیک کنند، سازمان محیط زیست بسیار کم‌مصرف است و هزینه مصرف برق آن حدوداً به یک‌دهم میزان فعلی کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر نیز با وجودی که برق سازمان با پارک پردیسان یکی است جزو سازمان‌های پرمصرف نیستیم.

رئیس مرکز پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که از دو سال گذشته اداره پارک پردیسان به شهرداری تهران واگذار شده و پرداخت هزینه برق آن نیز با شهرداری است، عنوان کرد: علی‌رغم واگذاری مسئولیت اداره پارک ولی همچنان پول برق پارک پردیسان توسط  سازمان پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: از شهرداری تهران هم خواسته‌ایم تا هزینه برق پارک پردیسان را پرداخت کند اما پاسخ آنها هم این بوده که نمی‌توانند قبضی را که به نام سازمان محیط زیست صادر می‌شود، پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر هزینه برق پارک، حدود ۷۰ کیوسک نگهبانی شهرداری تهران نیز در پارک پردیسان وجود دارد که اینها از برق هم برای گرمایش، سرمایش و هم برای روشنایی استفاده می‌کنند که هزینه برق اینها هم به حساب برق سازمان محیط زیست نوشته می‌شود.

رئیس مرکز پشتیبانی و منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که محیط زیست همچنان از موضوع تفکیک برق پارک پردیسان با ساختمان‌های سازمان محیط زیست استقبال می‌کند، گفت: تمام لامپ‌های مصرفی ساختمان‌های سازمان حفاظت محیط زیست کم‌مصرف است و ما تمام این لامپ‌ها را نیز از مرکز بهینه سازی مصرف انرژی وزارت نیرو به صورت رایگان دریافت کرده و لامپ پرمصرفی نداریم.

حسینی اذعان کرد: دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی محیط زیست کم‌مصرف است به‌طوری که در فصل تابستان و در زمان پیک مصرف نیز جزو دستگاه‌های کم‌مصرف بودیم که حتی وزارت نیرو از آن فیلمی تهیه کرده و در تلویزیون به‌عنوان سازمانی که در مدیریت مصرف انرژی موفق عمل کرده پخش کرد.

بنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست این سازمان خود متولی مصرف درست انرژی است و گواهی این مدعا این است که مقایسه مصرف سال جاری با دوره‌های گذشته روند کاهشی مصرف برق را نشان می‌دهد.

مهمترین اقداماتی که سازمان محیط زیست در کاهش مصرف انرژی انجام داده که در جوابیه این سازمان به اداره برق آمده عبارت است از:

استفاده از دو  سیستم سولار (نیروگاه برق خورشیدی )  ۴۰ کیلوواتی که برق تولیدی آن وارد شبکه شده و به مصرف سازمان نمی‌رسد.
تعویض تمامی پروژکتورهای پرمصرف گذشته به پروژکتورهای  ۱۰۰ وات با توان نوری بالا
استفاده از سیستم‌های هوشمند در ساختمان‌ها مانند سنسورهای حرکتی و اینورترها  جهت کاهش مصرف برق
به نظر می‌رسد وزارت نیرو در برخورد با بحران مصرف برق در کشور گل به خودی زده و به جای شناسایی پرمصرف‌ها و همچنین برق‌دزدی‌هایی که ناشی از استخراج غیرقانونی بیت‌کوین در کشور است می‌خواهد راحت‌ترین کار ممکن را انجام داده و با قطع برق چند سازمان و اداره مسئولیت مدیریت مصرف انرژی را از سر خود باز کند.

https://zistonline.com/vdcaoina.49nem15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما