تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 83656
عضو سندیکای صنعت برق گفت: بزرگترین مانع ما در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر این است که بانک‌ها حمایت نمی‌کنند و نیروگاه‌ها از اولویت دولت و بانک‌ها خارج شده‌اند و این یک مانع بزرگ است.
به گزارش زیست آنلاین، علی امین در نشست حاشیه‌ای نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و برق با بیان اینکه سال گذشته تولید ما گسترش پیدا کرده بود، اظهار داشت: در حال حاضر پایه‌های بتنی برق در ولتاژ توزیع تولید می‌کنیم و تا 230 کیلوولت هم طراحی شده که با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ بتن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دو نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در محلات و یزد و یک نیروگاه 50 مگاواتی بادی در میل‌نادر سیستان و بلوچستان و یک نیروگاه CHP در محلات از اقدامات ما در حوزه برق بوده است.

عضو سندیکای صنعت برق با بیان اینکه دو پست 230 کیلوولت از جمله فعالیت ما در حوزه پیمانکاری بوده است، گفت: برای این منظور در شرف قرارداد در منطقه سیستان و بلوچستان هستیم که بعد از تشریفات اداری محقق می‌شود.

امین با اشاره به فعالیت شرکت متبوعش در حوزه LPG بیان داشت: ما یکی از ساپلایرهای LPG در سال‌های دور بوده‌ایم که با واسطه به کشورهای سودان، اسپانیا و پاکستان صادرات داشتیم اما اکنون در کار ما وقفه چند ساله افتاده، البته با توجه به تحریم‌ها دوباره به ما مراجعه کردند که این فرایند را از سر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما سرمایه‌گذاری را با منابع ارزی خارج از کشور انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اخیرا مجوزی به مبلغ 267 میلیون یورو از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی دریافت کردیم و همچنین یک پروژه در حوزه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش تعریف کرده‌ایم که فعلا بلاتکلیف است.

عضو سندیکای صنعت برق با اشاره به فعالیت در پروژه‌های نیروگاهی تجدیدپذیر تصریح کرد: طی سه سال، هزینه قابل توجهی بابت مطالعه و امکان‌سنجی انجام داده‌ایم اما بزرگترین مانع ما در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر این است که بانک‌ها حمایت نمی‌کنند و نیروگاه‌ها از اولویت دولت و بانک‌ها خارج شده‌اند و این یک مانع بزرگ است، ضمن اینکه قیمت فروش برق بر تجدیدپذیرها نیز بسیار پایین است.

امین با ابراز امیدواری از اینکه پیشنهاد ساتبا برای افزایش قیمت اعمال شود، یادآور شد: پیشنهاد ما برای افزایش 120 درصدی قیمت فعلی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای احداث یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی 5.5 میلیون دلار معادل 120 میلیارد تومان باید هزینه شود که اگر با نرخ فعلی فروش برق محاسبه شود، پروژه از فیزیبلیتی خارج می‌شود.

عضو سندیکای صنعت برق در ادامه با بیان اینکه ما برای صادرات برق رقیبی به نام دولت داریم، اظهار داشت: هر چند قانون اجازه داده که بتوانیم برق را صادر کنیم اما به دلیل رقابتی که بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد تاکنون این امکان میسر نشده است. اگر به ما اجازه داده شود که نسبت به صادارت اقدام کنیم، هزینه ترانسفر را به وزارت نیرو پرداخت می‌کنیم ضمن اینکه با لحاظ جابه‌جایی پول و تحریم‌ها دست ما بازتر است و همچنین زمینه تهاتر به وجود خواهد آمد.

منبع:  ایلنا

https://zistonline.com/vdch--n6.23nxmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما