تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : 83653
زیست انلاین: با شروع تزریق واکسن ها در سراسر جهان، سرانجام، شروع پایان همه گیری دیده می شود.
چگونه فناوری خورشیدی می تواند به توزیع واکسن کرونا در آفریقا کمک کند
به گزارش زیست آنلاین، اما برخی از کشورها در معرض خطر از دست دادن این فرصت هستند. در حالی که اتحادیه آفریقا علاوه بر وعده های داده شده توسط برنامه جهانی واکسن COVAX، 270 میلیون دوز واکسن را برای توزیع در سراسر قاره تأمین کرده است، باز هم اندکی از نیاز این قاره تامین می شود.

حتی اگر واکسن ها به اندازه کافی تامین شوند، یک چالش بزرگ لجستیکی وجود دارد: نحوه انتقال واکسن های حساس به دما به مکان های فاقد برق و یخچال قابل اطمینان.

پاسخ در توسعه "زنجیره سرد" است. شبکه ای از وسایل نقلیه، یخچال و سردخانه که می تواند برای انتقال واکسن به طور یکپارچه از تولید کننده به مقصد استفاده شود.

تقریباً 600 میلیون نفر در آفریقا به شبکه برق دسترسی ندارند و کلینیک های روستایی اغلب فاقد اتصال به شبکه هستند.

هیو والان، مدیرعامل PEG آفریقا، شرکتی که محصولات مجهز به انرژی خورشیدی را به مردم آفریقای غربی ارائه می دهد، می گوید: اینجا، انرژی خورشیدی وارد صحنه می شود.

"یخچال و فریزر برای ذخیره مطمئن واکسن ها به برق نیاز دارند، در غیر این صورت واکسن ها خراب می شود. ما، انرژی مورد نیاز را تأمین می کنیم.

پیش از این، تلاش های برودتی PEG آفریقا بر ایجاد زنجیره سرد برای محصولات غذایی متمرکز بود و به محصولات کمک می کرد بدون خراب شدن به بازار عرضه شوند. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش فریزرهای خورشیدی است که میان زنان ماهیگیر در غنا، ساحل عاج و سنگال استفاده می شود.

والان امیدوار است با پایان تست ها در اواسط سال جاری، با استفاده از همان زیرساخت های مالی و توزیع، یخچال و فریزرهای خورشیدی را به کلینیک های بهداشتی و نقاط ایمن سازی ارائه دهد.

از بین دو تامین کننده یخچال و فریزر که PEG آفریقا با آنها همکاری می کند، یکی قبلاً از سازمان بهداشت جهانی گواهی عملکرد، کیفیت و ایمنی (PQS) دریافت کرده است و دیگری در مرحله دستیابی به آن است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcexp8v.jh8xni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما