تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 83649
زیست آنلاین: تحقیقات جدید نشان می دهد که قطب شمال به طور گسترده توسط الیاف میکروپلاستیک آلوده می شود که به احتمال زیاد دلیل آن شستن لباس های با الیاف مصنوعی توسط مردم در اروپا و آمریکای شمالی است.
شستشوی لباس و آلودگی پلاستیکی قطب شمال
به گزارش زیست آنلاین، در جامع ترین مطالعه ای که تا به امروز انجام شده است، ریز پلاستیک ها در 96 نمونه از 97 نمونه آب دریا که از سراسر منطقه قطبی گرقته شده بود، یافت شد.

بیش از 92 درصد از میکروپلاستیک ها الیاف بودند و 73 درصد از این از مواد از پلی استر ساخته شده و دارای همان ابعاد و رنگهایی بودند که در لباس ها استفاده می شود.

بیشتر نمونه ها از عمق 3 الی 8 متری زیر سطح آب گرفته شده است. در این عمق، حیوانات دریایی زیادی تغذیه می کنند.

تحلیل های اخیر تخمین زده اند که هر سال 3500 تن میکرو الیاف پلاستیکی حاصل از شستن لباس در ایالات متحده و کانادا در نهایت وارد دریا می شود. مدل سازی ها همچنین نشان می دهند پلاستیک وارد شده در دریاهای اطراف انگلیس، طی دو سال به قطب شمال خواهند رسید.

محققان الیاف پلاستیکی را در قطب شمال پیدا کردند. با پلاستیکی که اخیراً در عمیق ترین نقطه زمین، گودال ماریانا و مرتفع ترین نقطه زمین، قله کوه اورست یافت شده است، مشخص می شود که زباله های بشریت کل کره زمین را آلوده کرده است. این پلاستیک ها که باعث آسیب به حیواناتی می شود که آن ها را با غذا اشتباه می گیرند. انسان ها نیز میکروپلاستیک ها را از طریق آب و غذا مصرف و آنها را تنفس می کنند، اگرچه تأثیر آن بر سلامتی هنوز مشخص نیست.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjhmeo.uqetxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما