تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 83644
زیست آنلاین: بر اساس گزارشی که توسط گروه رودیم منتشر شد، انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده در سال 2020 ، 10.3 درصد کاهش یافت، که بیشترین کاهش انتشار پس از جنگ جهانی دوم است چرا که ویروس کرونا باعث فلج شدن اقتصاد این کشور شده است.
به گزارش زیست آنلاین، عواقب اقتصادی ناشی از گسترش کنترل نشده ویروس کرونا، به ویژه در بخشهای بزرگ عامل انتشار، مانند حمل و نقل، نیرو و صنعت، منجر به کاهش شدیدتر انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به رکود اقتصادی سال 2009 شد که انتشار گازهای گلخانه ای در آن، 6.3 درصد کاهش یافت.

این کاهش به معنای آن است که ایالات متحده نسبت به تعهدات خود طبق توافق نامه آب و هوای کپنهاگ، در کاهش 17 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به مقدار سال 2005 ،تا سال 2020، پیشی بگیرد. میزان انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با سال 2005 21.5، درصد کاهش یافته است.

اما نویسندگان این گزارش هشدار می دهند که نباید این کاهش را به عنوان تضمینی برای ایالات متحده دانست که می تواند به راحتی به وعده جاه طلبانه خود در توافقنامه آب و هوایی پاریس برای کاهش 28 درصدی میزان انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به سال 2005 ، تا سال 2025 دست پیدا کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این کشور را از توافق پاریس خارج کرد، اما جو بایدن، رئیس جمهور منتخب گفته است که به محض آغاز به کار در ژانویه، آمریکا به این توافقنامه باز می گردد. وی قصد دارد تا سال 2050 ، این کشور را در مسیر انتشار صفر خالص قرار دهد اما ابتدا باید یک هدف برای کاهش انتشار تا سال 2030 اعلام کند.

در این گزارش آمده است: با توزیع واکسن های ویروس کرونا، ما انتظار داریم که فعالیت اقتصادی در سال 2021 دوباره افزایش یابد، اما بدون تغییرات ساختاری در اقتصاد ایالات متحده، انتشار گازهای گلخانه ای نیز احتمالاً دوباره افزایش خواهد یافت.

بیشترین کاهش مربوط به بخش حمل و نقل بود، که با کاهش سفرها، به ویژه در ابتدای همه گیری در مارس سال گذشته، میزان انتشار گازهای گلخانه ای آن، 14.7 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت.

در این گزارش آمده است، دومین کاهش بزرگ در تولید گازهای گلخانه ای مربوط به نیروگاه ها با 10.3 درصد کاهش نسبت به سال 2019 بود که ناشی از از مدار خارج شدن نیروگاه های زغال سنگ قدیمی و کاهش تقاضای برق به دلیل خسارت اقتصادی ناشی از بیماری کرونا بود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdceep8v.jh8xei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما