تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 83639
زیست آنلاین: مدیران اجرایی چند شرکت بزرگ به رویترز گفتند: شرکت ها باید به نظرات دانشمندان گوش بدهند و برنامه های خود را برای رسیدن به اهداف صفر خالص با یک پیمان جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هماهنگ کنند.
شرکت ها باید اهداف آب و هوایی خود را مطابق با علم تعیین کنند
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس توافق نامه پاریس در سال 2015، کشورهای جهان توافق کردند که در مقایسه با زمان قبل از صنعتی شدن، دمای کره زمین را به کمتر از 2 درجه سانتیگراد و ترجیحاً به 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند.

اما زمان رو به پایان است و دانشمندان هشدارهای جدی داده اند كه كل جامعه، برای جلوگیری از گرم شدن زمین و جلوگیری از تغییرات فاجعه بار آب و هوایی، به تغییر سریع و بی سابقه ای نیاز دارد.

شان كیدنی، مدیر ارشد در طرح ابتكار سهام آب و هوا گفت: دولت ها و شرکت ها باید درباره آنچه دانشمندان به ما می گویند فکر کنند. کرونا این را به ما آموخت. به آشفتگی ایجاد شده در انگلیس و ایالات متحده آمریکا به دلیل عدم گوش دادن به نظرات دانشمندان نگاه کنید. این همان چیزی است که تغییرات آب و هوایی در حال شکل دادن است و این یک فاجعه بزرگ است.
برخی از شرکت ها اهداف خود را برای انتشار صفر خالص کربن تعیین کرده اند، اما از نظر آنچه در آن گنجانده شده متفاوت و اندازه گیری پیشرفت برای سرمایه گذاران دشوار است.
 

بزرگترین شرکت های نفت و گاز در اروپا که تقریباً 7 درصد از نفت خام جهان را مصرف می کنند، به اهدافی تعهد داده اند که از نظر دامنه و جزئیات متفاوت هستند و مقایسه آنها برای سرمایه گذاران دشوار است.

سال گذشته، شل هدف انتشار صفر خود را تا سال 2050 یا زودتر تعیین کرد. این شرکت قبلاً اهداف بلند مدت داشت. نه اهداف مبتنی بر کاهش مطلق انتشار.

دیوید هون، مشاور ارشد تغییرات آب و هوایی در شل گفت: یک تغییر بزرگ در چند سال گذشته در حال ساماندهی خطر ردپای کربن گسترده تر شرکت ها است. وقتی ماشین را با بنزین پر می کنید (از یک پمپ بنزین شل) اینها جزو انتشار شل هستند و این در ردپای ما گنجانده شده است.

شل قصد دارد ردپای انتشار کربن از محصولات انرژی خود را با اقداماتی مبتنی بر شدت، تا سال 2050 حدود 65 درصد و تا سال 2035 حدود 30 درصد کاهش دهد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdci3qav.t1app2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما