تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 83637
دیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: براساس تازه‌ترین گزارش‌های مراجع بین‌المللی، کشور ما در فهرست پرداخت‌کنندگان یارانه انرژی با اختلاف زیاد نسبت به دومین کشور در صدر قرار دارد.
ایران؛ رتبه نخست جهان در پرداخت یارانه انرژی
به گزارش زیست آنلاین، محمدرضا خطاطی افزود: براساس آخرین آمار ارائه‌شده در ترازنامه منابع هیدروکربوری کشور در سال ۹۶، ایران سالانه ۵۱.۲ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از یارانه انرژی در بخش صنعت پرداخت می‌شود، گفت: ۳۴ درصد این یارانه در حوزه نیروگاهی پرداخت می‌شود که در این میان حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی و صنایع انرژی‌بر مانند سیمان و فولاد بیشترین سهم یارانه انرژی را دریافت می‌کنند و بخش خانگی، تجاری و حمل‌ونقل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با تأکید بر اینکه باید از اتلاف منابع انرژی جلوگیری کنیم، اظهار کرد: در همین زمینه ۱۰ طرح در حوزه بهینه‌سازی مصرف سوخت در نیروگاه‌ها، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و صنایع سیمان و آهن تدوین شده و برای بررسی و تصویب به شورای اقتصاد ارائه شده است.

خطاطی تصریح کرد: برای جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش خانگی و تجاری هم طرح‌هایی ارائه‌شده که می‌توان به طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی، حذف خودروهای فرسوده، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بهبود شرایط اتوبوس‌ها و در بخش خانگی، استفاده از بخاری‌هایی با بازده بیشتر و هوشمند کردن موتورخانه‌ها در واحدهای مسکونی اشاره کرد.

به گزارش صدا و سیما، وی گفت: اتلاف انرژی در ایران، بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی است و جلوگیری از این موضوع ضرورت دارد.

https://zistonline.com/vdcgu397.ak9ww4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما