تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 83633
زیست آنلاین: ماهواره ها به کاهش جنگل زدایی در سراسر آفریقا کمک می کنند.
ماهواره ها چگونه جنگل زدایی را در آفریقا متوقف می کنند
به گزارش زیست آنلاین، محققان در یک مطالعه جدید دریافتند به لطف ماهواره های موجود در مدار زمین، جنگل زدایی که باعث انتشار قابل توجهی از کربن شده و عامل عمده تغییرات آب و هوایی است، در 22 کشور آفریقایی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

در این کشورها، سازمان ها عضو یک سرویس رایگان هستند که از یک سرویس جدید که از داده های ماهواره ای به روز استفاده می کند، هشدارهایی درباره کاهش پوشش جنگل ها در مناطق استوایی ارسال می کند.

هنگامی که سطح پوشش جنگل کاهش می یابد، این سیستم های هشدار خودکار، داده های ماهواره ای با وضوح بالا و پیام های هشدار دهنده را برای کسانی که در دولت های محلی هستند و سایر علاقمندان به کاهش جنگل زدایی می فرستند (هر کسی می تواند برای پیام ها ثبت نام کند).

این پیام ها به عنوان بخشی از سیستم جهانی تجزیه و تحلیل و کشف زمین (GLAD) در شبکه رایگان و تعاملی Global Forest Watch، که در سال 2016 راه اندازی شد، ارسال می شوند.

محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون که اثر این پیام ها را مطالعه می کنند کاهش 18 درصدی جنگل زدایی را در مدت 2 سال در 22 کشور آفریقایی مشاهده کردند.

آن ها اعلام کردند که جلوگیری از انتشار کربن با این کاهش جنگل زدایی، می تواند از حدود 149 تا 696 میلیون دلار خسارت اقتصادی جلوگیری کند.

این سیستم می تواند هر هشت روز یکبار هشدارهایی را در مورد پوشش جنگل ها ارسال کند (اگر آسمان به اندازه کافی شفاف باشد که ماهواره ها قادر به نظارت کامل بر منطقه باشند). مشترکان در مواقع لزوم ایمیل های هفتگی و پیام های هشدار دهنده دریافت می کنند که شامل مختصات جغرافیایی دقیق مناطقی است که به نظر می رسد  افزایش جنگل زدایی در مورد آنها اتفاق افتاده است.

منبع: space

https://zistonline.com/vdcc1eq4.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما