تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : 83621
زیست آنلاین: داده های جدید ماهواره ای اتحادیه اروپا نشان می دهد که سال 2020 با گرمترین سال جهان در یک دمای آماری قرار گرفت.
سال 2020، در کنار گرم ترین سال جهان قرار گرفت
به گزارش زیست آنلاین، سرویس تغییرات آب و هوایی Copernicus اعلام کرد که سال گذشته حدود 1.25 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای متوسط دراز مدت بود.

دانشمندان می گویند که گرمای بی سابقه در قطب شمال و سیبری از عوامل اصلی افزایش درجه حرارت کلی بود.

در 12 ماه گذشته نیز رکورد جدیدی در اروپا ثبت شد که در آن دمای هوا حدود 0.4 درجه سانتیگراد گرمتر از سال 2019 بود.

دسامبر سال گذشته، سازمان جهانی هواشناسی پیش بینی کرد که سال 2020 یکی از سه سال گرم تاریخ باشد. این گزارش جدیدتر و کاملتر از Copernicus نشان می دهد که سال گذشته درست در بالای لیست قرار دارد.

داده های Copernicus از ماهواره های سنتینل که زمین را از مدار کنترل می کنند و همچنین اندازه گیری هایی که در سطح زمین انجام می شود، بدست می آید.

داده های دمایی سیستم نشان می دهد که سال 2020، 1.25 درجه سانتیگراد گرمتر از دمای متوسط دوران پیش از صنعتی شدن یعنی سال های 1850 تا 1900 بود.

یک عامل کلیدی که باعث افزایش دما می شود، گرمایش در قطب شمال و سیبری است. در بعضی از مناطق، دمای متوسط سال، 6 درجه سانتیگراد بالاتر از دمای متوسط بلند مدت بود.

سرویس Copernicus می گوید در حالی که سال 2020 بسیار جزئی خنک تر از سال 2016 بود، اما این دو سال از نظر آماری تقریبا برابر هستند، زیرا تفاوت بین ارقام مربوط به دو سال کمتر از تفاوت های معمولی است که در سایر پایگاه های ثبت دما برای همان دوره ثبت شده است.

اطلاعات بیشتر در مورد دمای سال 2020 در هفته های آینده توسط سایر آژانس ها، از جمله Nasa و UK Met Office منتشر خواهد شد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcjvmeo.uqet8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما