تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 83609
جائه مون، رئیس جمهور کره جنوبی روز گذشته گفت: کره جنوبی قصد دارد با جایگزینی تمام لوکوموتیوهای مسافرتی دیزلی با یک قطار جدید، 30 درصد از انتشار کربن از سفرهای ریلی را کاهش دهد.
به گزارش زیست آنلاین، مون در سفر آزمایشی قطار KTX-Eum، قطار چند واحدی برقی حضور داشت. کره جنوبی، یکی از اقتصادی های متکی به سوخت های فسیلی جهان، بهبود "سبزتر" از شرایط ویروس کرونا را پیش بینی می کند. Eum در زبان کره ای به معنی پیوند است.

مون در یک ایستگاه قطار در شهر شرقی وونجو گفت: ما تا سال 2029 تمام قطارهای مسافری دیزلی را با KTX-Eum جایگزین خواهیم و حمل و نقل ریلی سازگار با محیط زیست را در سراسر کشور ایجاد خواهیم کرد. با انجام این کار، ما 70 هزار تن گازهای گلخانه ای را کاهش می دهیم که معادل است با کاشت 10 میلیون درخت کاج، و به سمت یک جامعه بی کربن پیش می رویم.

این قطار که توسط شرکت هیوندای روتم ساخته شده است، تنها به اندازه 70 درصد از مقدار گازهای گلخانه ای تولید شده توسط قطارهای دیزلی را که مقدار آن در سال 2019، 235 هزار تن بود، گاز های گلخانه ای تولید می کند.

حداکثر سرعت این قطار 260 کیلومتر در ساعت است که کمی کندتر از 300 کیلومتر در ساعت سرعت KTX معمولی است.

مون در حال ترویج "معامله جدید سبز"، یک برنامه شش ساله با هدف افزایش مشاغل و کاهش وابستگی زیاد به سوخت های فسیلی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است.

مون اعلام کرد کره جنوبی تا سال 2050 کربن خنثی خواهد بود. این برنامه بر سرمایه گذاری در انرژی و حمل و نقل سازگار با محیط زیست مانند انرژی خورشیدی و اتومبیل های برقی و هیدروژنی و ساخت زیرساخت های دیجیتال متمرکز است.

زغال سنگ 40 درصد و انرژی تجدیدپذیر کمتر از 6 درصد از سبد برق کره جنوبی را تشکیل می دهند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcf1vdc.w6dmxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما