تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 83606
معاون هماهنگي توزيع توانير با اشاره به اينكه با اجراي طرح تعديل روشنايي‌ها در بزرگراه‌ها و معابر اصلي، 300 مگاوات از مصرف برق كاسته شده است، گفت: اين طرح تاكنون كاهش يك ميليون ليتري مصرف سوخت نيروگاه‌هاي كشور را به دنبال داشته است.
كاهش يك ميليون ليتري مصرف سوخت نيروگاه‌ها با تعديل روشنايي‌ها در کشور
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامعلي رخشاني مهر" با اشاره به اينكه هم اكنون 9 ميليون چراغ روشنايي در كشور نصب شده كه اين رقم بسيار بيشتر از استانداردهاي بين‌المللي است، افزود: در حال حاضر بيشتر چراغ‌هاي نصب شده در بزرگراه‌ها از نوع لامپ‌هاي 400 وات است كه با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد در بسياري از نقاط مي‌توان اين لامپ‌ها را به 100 وات تغيير و از ظرفيت آن براي كاستن از مصرف سوخت نيروگاه‌ها بهره برد.
معاون هماهنگي توزيع توانير، تامين انرژي در زمستان را چالشي جهاني دانست و اضافه كرد: بررسي‌هاي صورت گرفته در بخش‌هاي مختلف مصرفي، نشانگر آن است كه مي‌توان تا 2 هزار مگاوات مصرف برق را كاهش داد كه همين ميزان مي‌تواند كمك بسيار زيادي به تامين سوخت نيروگاه‌ها داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه برنامه عملياتي در اين زمينه به شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع سراسر كشور ابلاغ شده است، خاطرنشان كرد: در همين راستا مصرف انرژي شركت‌ها به صورت روزانه مورد پايش قرار مي‌گيرد.
رخشاني مهر در عين حال با بيان اين كه بررسي دما نيز نشانگر آن بود که ميانگين دما نسبت به 10 سال گذشته تغييري نداشته است، ادامه داد: با اين حال در سال جاري شاهد افزايش مصرف انرژي در كشور هستيم كه به اين منظور به دنبال جلب همكاري مشتركان صنعتي و كشاورزي براي كاهش مصرف انرژي و كاهش روشنايي معابر، ميادين، پارك‌ها و تابلوهاي تبليغاتي هستيم كه در كاهش مصرف برق و در نتيجه به طور مستقيم در كاستن از ميزان گاز مصرفي نيروگاه‌ها اثرگذار است.
معاون هماهنگي توزيع توانير، از برنامه‌ريزي و انجام اطلاع‌رسانی تلفيقي گسترده براي تشويق مردم در بهينه سازي مصرف انرژي (برق و گاز) خبر داد و گفت: كنترل مصرف در همه دستگاه‌هاي اداري از ديگر برنامه‌هايي است كه به اجرا درآمده است.
رخشاني مهر در عين حال تاكيد كرد: در خصوص تعاملات ميان دستگاهي، نيازمند برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي بيشتري هستيم.

https://zistonline.com/vdcceeq4.2bq1x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما