تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : 83598
زیست آنلاین: موسسه خیریه پرندگان RSPB در انگلیس، از تصمیم دولت مبنی بر ارائه مجوز به یک مزرعه بادی دریایی که انتظار می رود به تغذیه پرندگان در دریای شمال آسیب برساند انتقاد کرده است.
مزارع بادی که به پرندگان آسیب می رساند
به گزارش زیست آنلاین، RSPB می گوید مرغان دریایی برای یافتن غذا، باید از توربین های بادی بگذرند که خطرات زیادی برای آن ها به همراه دارد.

توسعه دهندگان قول داده اند كه اثر این پروژه بر روی پرندگان را جبران كنند. آنها قصد دارند این کار را با ساخت چهار برج بلند در خشکی انجام دهند.

اما RSPB می گوید یک دهه طول  می کشد برای اینکه ببینیم آیا این ایده کارایی دارد یا نه و این خیلی دیر خواهد بود. زیرا مزارع بادی تا آن زمان راه اندازی شده و در حال بهره برداری هستند.

این موسسه خیریه از رشد انرژی های تجدیدپذیر برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی حمایت می کند، اما از افزایش تأثیر این پروژه ها بر پرندگان دور از ساحل، با افزایش تعداد توربین ها برای تحقق وعده نخست وزیر در تأمین انرژی هر خانه با انرژی بادی، نگران است.

RSPB می گوید مدل سازی های کامپیوتری نشان می دهد توربین های عظیمی که بیش از 200 متر طول دارند، باعث مرگ 73 مرغ دریایی در سال می شوند.

اکنون برخی توربین ها در سواحل اسکاتلند با دوربین هایی روی بدنه و تیغه ها مجهز شده اند تا حملات پرندگان را کنترل کنند، اگرچه ممکن است در هوای طوفانی چالش برانگیز باشد.

در ایالات متحده، یک مطالعه نشان داد که رنگ آمیزی یکی از سه تیغه به رنگ سیاه به پرندگان کمک می کند تا به تیغه های برخورد نکنند. اما RSPB می گوید که این مطالعه بر روی یک توربین در خشکی انجام شده و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcc4pq4.2bq1o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما