تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 83582
زیست آنلاین: دلفین ها به طور فزاینده ای در حال مرگ آهسته و دردناک ناشی از ضایعات پوستی هستند به دلیل قرار گرفتن در معرض آب شیرین است که در نتیجه بحران آب و هوایی تشدید می شود و به سوختگی شدید شبیه است.
دلفین ها هم از بحران آب و هوا در امان نیستند
به گزارش زیست آنلاین، محققان در ایالات متحده و استرالیا برای اولین بار بیماری پوستی آب شیرین در حال ظهوری را گزارش دادند که در جمعیت دلفین های ساحلی در ایالات متحده، آمریکای جنوبی و استرالیا مشاهده شده است.

در حالی که پستانداران دریایی می توانند برای مدت کوتاهی در آب شیرین زنده بمانند، مشخص شده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب شیرین، مانند زمانی که حیوان به دام می افتد یا شوری زیستگاه آنها تحت تأثیر بارندگی شدید قرار می گیرد، نوعی بیماری پوستی ایجاد می کند.

این بیماری به زخم ها و ضایعاتی تبدیل می شود که می تواند تا 70 درصد از سطح بدن حیوان را با شدت سوختگی درجه سه تحت تأثیر قرار دهد.

کارشناسان می گویند پوست آنها به اندازه پوست ما و احتمالاً حتی بیشتر از آن حساس است که بسیار دردناک خواهد بود.

اگرچه بیماری پوستی آب شیرین به احتمال زیاد کل گونه ها را تهدید نمی کند اما این امکان را دارد که جمعیت دلفین های ساکن در زیستگاه های ساحلی یا رودخانه ای و سلامت آن ها را تهدید کند.

محققان از ارتباط بین افزایش گزارش مشاهده دلفین های بیمار از سال 2005 و بحران های آب و هوایی که منجر به سیل های بیشتر، خشکسالی و رخدادهای آب و هوایی شدید مانند طوفان ها و سایکلون ها می شود، می گویند که زیستگاه آنها را تغییر می دهد.

شباهت دلفین ها با انسان و اهمیت اساسی آن ها برای اکوسیستم های دریایی به این معنی است که بیماری نوظهور آنها اهمیت بیشتری دارد .

دانشمندان همیشه به پستانداران دریایی به عنوان نگهبانان بیولوژیکی نگاه کرده اند. آنها مدلهای خوبی برای تهدیدهایی هستند که ما نیز با آنها روبرو هستیم.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcf0tdc.w6dmcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما