تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 83577
زیست آنلاین: برای اولین بار بیش از نیمی از برق روزانه انگلستان به لطف بادهای با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از توربین های بادی بدست آمد.
طوفان بِلا به انگلستان کمک کرد تا رکورد جدیدی در تولید برق بادی ثبت کند
به گزارش زیست آنلاین، نمودار داده های نسبت انرژی تولید شده از منابع مختلف، از جمله سوخت فسیلی و نیروگاه های هسته ای نشان می دهد که در 26 دسامبر، 50.7 درصد از برق انگلیس توسط انرژی بادی تامین شد.

در حالی که وزش باد در ماه آگوست برای مدت کوتاهی این مقدار را به 60 درصد رساند، اما این مقدار به مدت 24 ساعت تداوم نداشت.

طبق اعلام شرکت برق Drax، متخصص در زغال سنگ و زیست توده، انرژی هسته ای با 21 درصد دومین منبع تغذیه را به خود اختصاص داده است در حالی که گاز 14.5 درصد از منبع تغذیه را به عهده داشته است.

این نقطه عطف در سبزترین سال ثبت شده از نظر تولید برق در انگلیس رقم خورد.

در حالی که سهم باد از سبد انرژی طی 24 ساعت به یک رکورد رسید، اما مزارع بادی انگلستان رکورد مقدار انرژی را نتوانستند بشکنند. این رکورد در اوایل این ماه حاصل شد، زمانی که مزارع بادی 17.3 گیگاوات انرژی تولید کردند که 40 درصد از کل تقاضا را تشکیل می داد و در کل بیشتر از روز 26 دسامبربود.

همه گیری ویروس کرونا به طور کلی باعث کاهش مصرف برق انگلیس در سال 2020 در مقایسه با یک سال عادی شد، زیرا بخش بزرگی از اقتصاد مجبور به تعطیلی برای مدت طولانی شد.

در نتیجه، کاهش متوسط تقاضای برق در طول سال، از 32.58 گیگاوات در سال 2019 به 30.6 گیگاوات تاکنون در سال 2020 رسیده است.

تقاضا در 26 دسامبر، در حالی که بیشتر افراد در خانه مشغول شام کریسمس بودند، با 29.42 گیگاوات، تقریبا مشابه سال گذشته بود. در سال 2019 این مقدار 29.74 گیگاوات بود.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjaieo.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما