تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : 83576
زیست آنلاین: مطالعات جدید نشان می دهد که فناوری همجوشی هسته ای ممکن است قادر به تولید برق برای شبکه ایالات متحده آمریکا در پایان دهه جاری باشد.
آیا همجوشی هسته ای راه حلی برای بحران آب و هوا است؟
به گزارش زیست آنلاین، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ایالات متحده تا سال 2035 تمام انتشار گازهای گلخانه ای از بخش برق خود را حذف خواهد کرد. این هدف بلند پروازانه ای است که توسط جو بایدن رئیس جمهور منتخب تعیین شده و تا حد زیادی به افزایش چشمگیر تولید انرژی بادی و خورشیدی متکی است. این طرح ممکن است به زودی توسط همجوشی هسته ای تقویت شود. فناوری قدرتمندی که تا همین اواخر دور از دسترس به نظر می رسید.

محققان در حال توسعه یک راکتور همجوشی هسته ای هستند که می تواند انرژی بیشتری نسبت به مصرف خود تولید کند. آن ها خوشبین هستند به اینکه این منبع تغذیه پاک و نامحدود به کاهش بحران آب و هوا کمک می کند.


در حالی که راکتور جدید هنوز در مراحل اولیه توسعه است، دانشمندان امیدوارند که بتواند تولید برق را تا پایان دهه جاری آغاز کنند. "مارتین گرین والد"، یکی از دانشمندان ارشد این پروژه گفت که انگیزه اصلی برای جدول زمانی بلند پروازانه، تأمین نیازهای انرژی در جهان در حال گرم شدن است.


وی افزود: به نظر می رسد همجوشی یکی از راه حل های ممکن برای خارج شدن از فاجعه آب و هوایی قریب الوقوع است.


همجوشی هسته ای، فرآیند فیزیکی که انرژی خورشید را تأمین می کند، هنگامی اتفاق می افتد که اتم ها در درجه حرارت و فشار بسیار بالا به هم فشرده می شوند و باعث می شود با ادغام در اتم های سنگین تر، انرژی زیادی را آزاد کنند.


از زمان کشف این پدیده برای اولین بار در قرن گذشته، دانشمندان سعی در مهار همجوشی داشته اند، یک شکل بسیار متراکم از نیرو که سوخت آن، یعنی ایزوتوپ های هیدروژن، فراوان و تجدیدپذیر است. علاوه بر این، همجوشی هسته ای، هیچگونه گازهای گلخانه ای یا دی اکسید کربن تولید نمی کند و برخلاف راکتورهای شکافت هسته ای، خطر ذوب شدن ندارد.


دانشمندان دانشگاه MIT با همکاری یک شرکت خصوصی، طراحی نمونه راکتور جدید را شروع کردند که جمع و جورتر از نمونه های قبلی است که اوایل سال 2018 تولید شد و ساخت آن در نیمه اول سال آینده آغاز می شود.
 

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdciqwav.t1apy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما