تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : 83571
زیست آنلاین: سال 2020، سال دشواری بوده است. اما در تاریکی، کورسوی امید وجود دارد. از مزرعه های دوستدار طبیعت گرفته و شهرهای سبز تا نجات برخی از گونه های جانوری از خطر انقراض، موارد خوشحال کننده ای وجود دارد که می تواند در سال 2021 امیدها را زنده نگه دارد.
چرا باید در سال 2021 امیدوار بود؟
بریستول: حمایت مردم از سرسبزترین شهر بزرگ انگلیس شهری را تصور کنید که انرژی آن از توربین ها و آبراهه ها تولید می شود. جایی که مسیرهای دوچرخه سواری، فضای سبز، بخشهای مختلف، جعبه های سبزیجات و رستوران های وگان بسیار زیاد است، سوخت اتوبوس ها از طریق زباله های انسانی تأمین می شود و خیابان ها بسته هستند تا کودکان بتوانند بازی کنند.

این یک خیال نیست. این اتفاق این روزها در بریستول، شهری که به طرز فزاینده ای برای ابتکار در زندگی شهری دوستدار محیط زیست قدم بر می دارد، در حال رخ دادن است.

اولین شهر در جهان و اولین پایتخت سبز اروپا در انگلیس که وضعیت اضطراری آب و هوا اعلام کرد به طور مداوم در بالای ماتریس های مختلف سبز قرار دارد.

بریستول امسال، با توجه به میزان بالای بازیافت (4/47 درصد)، فضای سبز سخاوتمندانه (29 هکتار)، تعداد کرسی های اعضای حزب سبز در شورا (11 عدد) و انتشار کربن و مصرف گاز، محیط زیستی ترین شهر بزرگ انگلیس نام گرفت.

 

پاکسازی اقیانوس: "مواردی که غیرقابل حل به نظر می رسند، قابل حل هستند" بویان سالت، بنیان گذار شرکت Ocean Cleanup، که از نوجوانی دغدغه جمع آوری پلاستیک از محیط زیست را داشت، در سال 2013، این شرکت را تاسیس کرد و تا کنون بیش از 40 میلیون دلار بودجه جذب کرده است.

این شرکت با ساخت یک دستگاه، تمرکز خود را بر روی رودها گذاشته است تا با جمع آوری پلاستیک، مانع از ورود آن ها به اقیانوس ها شود. آن موفق شدند با بازیافت پلاستیک های جمع آوری شده، عینک آفتابی تولید کنند.

 

نجات یافته از انقراض: گونه های نادر از مرز خطر باز می گردند برخی از گونه های جانوری در سال گذشته از خطر انقراض نجات پید کردند. نهنگ های آبی قطب جنوب، کاکاپو (نوعی پرنده)، بیوز (نوعی جونده) و عنکبوت روباهی عظیم برخی از این گونه های جانوری هستند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcdfk0j.yt0s56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما