تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 83566
زیست آنلاین: به نظر می رسد که شرکت های فناوری در تلاش هستند محصولات خود را به عنوان یک محصول زیست محیطی به فروش برسانند. به همین دلیل است که اپل ادعا می کند آخرین محصول خود یعنی آیفون 12 را بدون شارژر به فروش می رساند.
تلفن های هوشمند و تبلت ها چالش برانگیز هستند
به گزارش زیست آنلاین، اما این باعث نشده است که شرکت های فناوری هر ساله تعداد زیادی تلفن های جدید معرفی نکنند و مدل های قدیمی که ما در اختیار داریم کنار گذاشته می شوند، حتی گاهی اوقات آنها را در سطل زباله می اندازیم و سرانجام سر از محل دفن زباله در می آورند.

طبق گفته گارتنر، در سال 2019، نزدیک به 153 میلیون تلفن هوشمند فروخته شد و در سال 2018، کاربران تلفن های خود را حدود 2 سال نگه داشتند، اما با ارتقاء گوشی ها به اینترنت 5G، این دوره زمانی احتمالاً کاهش می یابد.

کایل وینز، مدیرعامل iFixit گفت که مدیریت حجم زیاد و جدید تلفن های دور ریخته شده آسان نیست. وی افزود: ما این فن آوری را نداریم که کامیونی را پر از آیفون های قدیمی کنیم، آنها را ذوب کنیم، خرد کنیم و از آنها آیفون جدید بسازیم. این کار امکانپذیر نیست. "

جان شگریان، مدیر عامل ERI می گوید: تلفن های هوشمند و تبلت ها چالش برانگیز هستند. بسیاری از آنها دیگر با پیچ ساخته نمی شوند. آنها با چسب ساخته شده اند. چسب، جداسازی و بازیابی مواد را بسیار سخت می کند و ارزش محصول تنزل می دهد. "

طبق گزارش Global E-Waste Monitor، یک گروه تحقیقاتی که در مورد زباله های الکترونیکی تحقیق می کند، در سال 2019 حدود 6.9 میلیون تن زباله الکترونیکی فقط در ایالات متحده تولید شده است. این مقدار تقریباً 19 برابر ساختمان Empire State است. از این مقدار، فقط حدود 15 درصد آن بازیافت شد و برخی از مواد معدنی و فلزی که در زباله های الکترونیکی وجود دارند، فقط بی ارزش نیستند، آنها سمی هستند.

ساخت تلفنی که به جای یک یا دو سال، برای چهار یا پنج سال بتوان از آن استفاده کرد، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. تا زمانی که تلفنها عمر طولانی تری نداشته باشند، اپل، گوگل، سامسونگ و دیگر شرکتها برای رفع مشکل زباله های الکترونیکی، باید کارهای بیشتری انجام دهند و مصرف کنندگان باید هنگام خرید و دور انداختن دستگاه های خود، مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

منبع: cnbc

https://zistonline.com/vdch-mn6.23nx-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما