تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : 83565
خوانندگان گاردین اعلام کردند:

همه چیز باید در اولویت مقابله با تغییرات اقلیمی باشد

مترجم: محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از بخش حمل و نقل و کشاورزی در فهرست نخست خوانندگان گاردین است اما آن ها همچنین معتقدند پاسخ ساده ای وجود ندارد.
همه چیز باید در اولویت مقابله با تغییرات اقلیمی باشد
به گزارش زیست آنلاین، پس از اینکه جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند در این ماه وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام کرد، گاردین از خوانندگان خود پرسید که نیوزیلند برای رسیدن به اهداف تغییر آب و هوا چگونه باید اولویت بندی کند.

پاسخ ها به طور گسترده ای متنوع بود، اگرچه اجماع گسترده ای وجود داشت که برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای از بخش کشاورزی و حمل و نقل باید اقدامات بیشتری انجام شود.

برخی از پاسخ دهنده گان از طراحی شهری نام بردند، در حالی كه برخی دیگر طرفدار وضع مالیات بر كربن، سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر و مسكن پایدارتر، تلاش برای كاهش ضایعات پلاستیكی و افزایش كاشت درختان بومی بودند.

بسیاری از مردم نیوزلند همچنین از آردرن خواسته اند که همان رهبری را که در زمان بحران Covid-19 از خود نشان داده، نشان دهد تا در تصمیم گیری ها در مورد تغییرات مورد نیاز برای تحقق اهداف دولت خود شجاع و با مردم این کشور صادق باشد.

جید کاسوف 27 ساله می گوید: نیوزیلند باید بر روی انتقال به گزینه های حمل و نقل با انتشار کمتر، از جمله در وسایل نقلیه شخصی و باری تمرکز کند. همچنین باید تمرکز بیشتری بر بخشهای ساختمانی و ساخت و ساز باشد تا زیرساختهای بلند مدت ما برای آینده مناسب باشد.

کریستا 40 ساله نیز گفت: انتخاب هر یک از اولویت ها بسیار دشوار است زیرا ما باید همه کارهایی را که می توانیم انجام دهیم. با این حال، من یک فرصت بزرگی در بخش کشاورزی می بینم که مورد غفلت قرار گرفته است. کشاورزان برای تغییر شیوه های خود به زمان و پشتیبانی نیاز دارند. ما یکی از برترین دانشگاه های کشاورزی در جهان را داریم و دولت باید همراه با متخصصان برای حل مشکلات انتشار گازهای گلخانه ای بخش کشاورزی اقدام کند. این زمانی است که باید شجاع باشید و زود شروع کنید، نه اینکه از تصمیمات دشوار اجتناب کنید.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcgnn97.ak9w34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما