تاریخ انتشار :شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 83564
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها به دلیل ازدیاد مصرف بخش خانگی کمتر شده و در مقابل میزان مصرف سوخت مایع در آن‌ها افزایش یافته است.
به بعضی نیروگاه‌ها گاز نمی‌رسد، سوخت مایع می‌سوزانند
به گزارش زیست آنلاین، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها به دلیل ازدیاد مصرف بخش خانگی کمتر شده و در مقابل میزان مصرف سوخت مایع در آن‌ها افزایش یافته است.

«محسن طرزطلب»  افزود: روز‌های اخیر میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده و همین امر سبب افزایش مصرف سوخت مایع در برخی نیروگاه‌ها شده است.

وی ادامه داد: در روز‌های اخیر میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از میزان گاز تحویلی پیشی گرفته است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران خاطرنشان ساخت: طبق معادل سازی که انجام شده سوخت مازوت و گازوییل روزانه مورد استفاده برخی نیروگاه‌ها بیشتر شده که تداوم آن مشکل ساز خواهد شد.

طرزطلب گفت: دنبال آن هستیم تا شرکت ملی گاز میزان تحویل به نیروگاه‌ها را بیشتر کند که اعلام کرده اند به دلیل افزایش مصرف در بخش خانگی و تجاری، اکنون اختصاص گاز به این بخش‌ها بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: اکنون برخی نیروگاه‌ها هستند که گاز به آن‌ها نمی‌رسد و ناگزیر به استفاده از سوخت جایگزین گازوییل و مازوت شده اند.

طرزطلب ادامه داد: روند افزایش سرما که موجب افزایش مصرف گاز در بخش خانگی شده گاز رسانی به نیروگاه‌ها را با کندی همراه کرده که امید است بتوان در این زمینه با همکاری شرکت گاز اقدام موثری کرد تا گاز تحویلی به نیروگاه‌ها افزایش یابد.

اگرچه ایران با توسعه فاز‌های پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز خود را به یک میلیارد متر مکعب در روز رسانده، اما افزایش بی رویه مصرف گاز در بخش خانگی، زنگ خطر مصرف را در کشور به صدا درآورده است.

منبع: ایرنا

https://zistonline.com/vdcfjtdc.w6dmvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما